Home ΑΠΕ Αλλάζει το σενάριο για Κρήτη…

Αλλάζει το σενάριο για Κρήτη…

0
0

admieΝέο σενάριο εμφανίσθηκε όπως διαβάζουμε για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη. Σύμφωνα λοιπόν με δημοσιεύματα ο ΑΔΜΗΕ ετοιμάζει να υποβάλει σχέδιο το οποίο προβλέπει  την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο  και όχι με την Αττική. Μάλιστα το έργο προβλέπεται να ενταχθεί στο νέο δεκαετές πρόγραμμα έργων του Διαχειριστή.

Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης

Μέχρι τώρα ήταν γνωστό ότι είχε αποφασισθεί η λύση  για πόντιση καλωδίου συνεχούς ρεύματος 1000 MW που θα συνδέει την Αττική με την Κρήτη.Έτσι θα καλύπτονταν τόσο οι ανάγκες ηλεκτροδότησης της Κρήτης με ρεύμα που θα μεταφερόταν από την ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και τις ανάγκες μεταφοράς ρεύματος παραγόμενου στην Κρήτη από ΑΠΕ, που θα μεταφερόταν από την Κρήτη στην Αττική.

Τώρα, το νέο σχέδιο προβλέπει σε πρώτη φάση ένα μικρότερο έργο 2 x 200 MW που θα συνδέει, όχι την Αττική, αλλά την Πελοπόννησο με την Κρήτη, θα μεταφέρει εναλλασσόμενο ρεύμα και θα καλύπτει άμεσα τις ηλεκτρικές ανάγκες της μεγαλονήσου. Με την απόφαση αυτή  διαχωρίζονται οι δύο αυτές ανάγκες: Με την άμεση κατασκευή ενός μικρότερου καλωδίου εξασφαλίζεται η ηλεκτροδότηση του νησιού και, σε δεύτερη φάση, όταν θα υπάρχει η ανάγκη μεταφοράς πράσινου ρεύματος από την Κρήτη, θα πρέπει να γίνει ένα δεύτερο έργο.

Βέβαια υπάρχει δικαιολογία για την αλλαγή του σχεδίου  και αυτή είναι η σημαντική οικονομική επιβάρυνση  που προκαλείται από την υπάρχουσα διαδικασία ηλεκτροδότησης  της Κρήτης η οποία μεταφέρεται κυρίως στους καταναλωτές  όλης της Ελλάδας μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που προστίθενται στους λογαριασμούς. Οι ΥΚΩ για την Κρήτη υπολογίζονται σε 400 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ακόμα επισημαίνεται ότι το κύριο πλεονέκτημα του σχεδίου σύνδεσης Πελοπόννησος – Κρήτη είναι ότι μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και δεν χρειάζονται μάλιστα αναβαθμίσεις στα υφιστάμενα τοπικά δίκτυα στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο, ούτε  εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων.

Σήμερα η ηλεκτροδότηση της Κρήτης γίνεται μέσω τριών πετρελαϊκών μονάδων που διαθέτουν χαμηλό βαθμό απόδοσης και χρησιμοποιούν ως καύσιμο μαζούτ και Diesel και εκτός από την οικονομική επιβάρυνση που προαναφέραμε το νησί αντιμετωπίζει σοβαρό ζήτημα κάλυψης των αναγκών της σε ηλεκτρισμό ειδικά τους θερινούς μήνες, ζώντας με τον συνεχή φόβο ενός γενικευμένου μπλακ
άουτ, παρόμοιο με αυτό της Σαντορίνης.

Ας ελπίσουμε όλα να πάνε καλά  και να δοθεί σύντομα λύση  στο σοβαρό αυτό ζήτημα.

tags: