1. Home
  2. Ενεργειακές
  3. επισημάνσεις
  4. Στη βενζίνη τελικά η μεγαλύτερη αύξηση φόρων στα καύσιμα;
Στη βενζίνη τελικά η μεγαλύτερη αύξηση φόρων στα καύσιμα;

Στη βενζίνη τελικά η μεγαλύτερη αύξηση φόρων στα καύσιμα;

0

gas station pumpsΝέα σενάρια είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας σχετικά με το ύψος αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη, και επομένως για το «καπέλο» που θα πληρώνουν οι Έλληνες οδηγοί σε κάθε επίσκεψή τους σε πρατήριο. Έτσι, σύμφωνα με άρθρα στις εφημερίδες «Ημερησία» και «Αυγή», η αμόλυβδη θα κληθεί τελικά να αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος της επιπλέον φορολόγησης των καυσίμων.

Πιο συγκεκριμένα, με βάση τόσο το άρθρο στην «Ημερησία» από τη Μαρία Βουργάνα όσο και σε αυτό του Θάνου Παναγόπουλου στην «Αυγή», ο ΕΦΚ της βενζίνης θα επιβαρυνθεί τελικά περισσότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν στα αρχικά σχέδια της κυβέρνησης, με συνέπεια να αυξηθεί κατά 8 με 10 λεπτά το λίτρο. Ένα ποσό που σημαίνει πως η τιμή στην αντλία θα αγγίξει τα 1,49 ευρώ περίπου.

Τα δύο δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως με αυτό τον τρόπο το υπουργείο θα αναπροσαρμόσει το ύψος των αυξήσεων των φόρων ανά είδος καυσίμου, χωρίς ωστόσο να αλλάζει ο στόχος για τα επιπλέον έσοδα που θα πρέπει να εισρεύσουν συνολικά στα δημόσια ταμεία. Έτσι, η ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του ΕΦΚ στην αμόλυβδη αναμένεται να αποδώσει εν τέλει 200 εκατ. ευρώ, αντί για 100 εκατ. ευρώ που υπολογιζόταν με βάση το αρχικό πλάνο.

Το αρχικό πλάνο είχε αποκαλυφθεί μέσα στο προηγούμενο Σαββατοκύριακο, από το προσχέδιο της συμφωνίας το οποίο έχει διαρρεύσει από το πρακτορείο πρακτορείο Bloomberg. Σύμφωνα με το κείμενο, στην πρώτη του εκδοχή το πακέτο των έμμεσων φόρων στα καύσιμα προέβλεπε βαρύτερο «πέλεκυ» για το ντίζελ κίνησης, η τιμή του οποίου αναμενόταν να αυξηθεί από 10 έως 12 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Αντίθετα, η αύξηση θα ήταν πιο περιορισμένη για τη βενζίνη, με συνέπεια να μην ξεπεράσει τα 3-5 λεπτά ανά λίτρο.

Η εικόνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες, όταν ο υπουργός Οικονομικών θα φέρει στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις αυξήσεις των έμμεσων φόρων. Όπως συμφωνήθηκε στο χθεσινό Euro Working Group, το πολυνομοσχέδιο θα πρέπει να έχει ψηφισθεί έως και τις 22 Μαΐου, ώστε στο Eurogroup της 24ης Μαΐου να εγκριθεί η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Του Κώστα Δεληγιάννη