Home Καύσιμα Υγραέριο Κίνησης: Σημαντικά οικονομικότερο της βενζίνης και μετά την αύξηση του ΕΦΚ
Υγραέριο Κίνησης: Σημαντικά οικονομικότερο της βενζίνης και μετά την αύξηση του ΕΦΚ

Υγραέριο Κίνησης: Σημαντικά οικονομικότερο της βενζίνης και μετά την αύξηση του ΕΦΚ

0
0

autogasΑκόμη και μετά την 1η Ιανουαρίου 2017, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι αυξήσεις των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα καύσιμα, το υγραέριο κίνησης (autogas) θα παραμείνει πολύ πιο συμφέρουσα λύση από τη βενζίνη. Ο λόγος είναι πως θα συνεχίσει να υπάρχει σημαντική διαφορά στην τελική τιμή των δύο καυσίμων και επομένως στο κόστος των μετακινήσεων.

Είναι χαρακτηριστικό πως, στην υποθετική περίπτωση που οι αυξήσεις των φόρων εφαρμόζονταν σήμερα, η εξοικονόμηση θα ξεπερνούσε το 40%. Επομένως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αν και οι αναμενόμενες αυξήσεις σίγουρα θα επηρεάσουν την αγορά, δεν θα εξωθήσουν το υγραέριο από την θέση του οικονομικότερου καυσίμου για τον Έλληνα οδηγό.

Οι αυξήσεις

Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές του επόμενου έτους ο ΕΦΚ στη βενζίνη θα αυξηθεί από 670 σε 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο. Μία επιβάρυνση που, αν μετακυλισθεί όλη στον καταναλωτή μαζί με τον ΦΠΑ, θα σημαίνει πως το «καπέλο» στα πρατήρια θα αγγίξει τα 4,8 λεπτά ανά λίτρο.

Από την άλλη πλευρά, όπως σημειώνουν άνθρωποι της αγοράς, στην περίπτωση του υγραερίου κίνησης αρκετά άρθρα αναφέρουν μεγαλύτερη επιβάρυνση από αυτήν που θα προκύψει στην πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί συγχέουν το γεγονός ότι η αύξηση του ΕΦΚ (από 330 σε 430 ευρώ) αφορά τον 1 τόνο καυσίμου, και όχι το 1 κυβικό μέτρο.

Αυτό σημαίνει πως η αναμενόμενη αύξηση για τον καταναλωτή θα είναι 7,5 λεπτά το λίτρο, αρκετά μικρότερη από αρκετές εκτιμήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

 Παράδειγμα με τους νέους φόρους

Τι θα συνέβαινε όμως αν οι παραπάνω αυξήσεις ίσχυαν από σήμερα; Όσον αφορά τη βενζίνη, ότι η τιμή της θα αυξανόταν στα 1,451 ευρώ ανά λίτρο, αφού με βάση το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων αυτή τη στιγμή στοιχίζει 1,403 €/lt κατά μέσο όρο στην επικράτεια.

Αναφορικά με το autogas, το οποίο σήμερα κοστίζει κατά μέσο όρο 0,666 ευρώ ανά λίτρο, η τιμή του θα διαμορφωνόταν στα 0,741 €/lt.

Επομένως, ένα όχημα βενζίνης, που σε 100 χιλιόμετρα καταναλώνει περίπου 8 λίτρα καυσίμου, με βάση το παραπάνω σενάριο θα χρειαζόταν 11, 6 ευρώ για να διανύσει την εν λόγω απόσταση. Από την άλλη ένα όχημα που «καίει» υγραέριο καταναλώνει 10-15% παραπάνω καύσιμο σε σχέση με την βενζίνη, με συνέπεια για την ίδια απόσταση να χρειαστεί 9 λίτρα autogas.

Επομένως, με τιμή 0,741 €/lt, θα ξόδευε 6,7 ευρώ για να διανύσει 100 χιλιόμετρα. Ένα ποσό που θα αντιστοιχούσε σε εξοικονόμηση 42% σε σχέση με την βενζίνη.

Βέβαια, εκτός από τη σημαντική οικονομία ένα ακόμη πλεονέκτημα που θα συνεχίσει να έχει το υγραέριο κίνησης είναι το μεγάλο δίκτυο πρατηρίων, τα οποία υπολογίζεται πως ήδη ξεπερνούν τα 800 σε όλη τη χώρα.

Μάλιστα, αν σε αυτό προσθέσει κανείς ότι πλέον υπάρχουν πολύ έμπειρα και εξειδικευμένα συνεργεία που μπορούν να πραγματοποιήσουν ποιοτικές και οικονομικές μετατροπές (600-800 €), καταλαβαίνει γιατί η υγραεριοκίνηση θα εξακολουθήσει να κερδίσει ολοένα περισσότερους Έλληνες οδηγούς.