Home Το πρωτοσέλιδο Έργα LNG με ελληνική υπογραφή
Έργα LNG με ελληνική υπογραφή

Έργα LNG με ελληνική υπογραφή

0
0

Engie-Books-23-Million-Tons-of-LNG-from-Yamal-ProjectΤο Project Forward και το Poseidon MED II είναι δύο έργα στο πεδίο του LNG που έχουν ελληνική υπογραφή και αναμένεται να διευκολύνουν τη διακίνηση υγροποιημένου αερίου με φορτηγά πλοία.

Η Arista Shipping, εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Αλέξανδρου Παναγόπουλου, συμμετέχει στο έργο Project Forward σε συνεργασία με τη φινλανδική Wartsila. Στο Project Forward συμμετέχουν ακόμη η εταιρεία Deltamarin που καλύπτει τη μηχανική σχεδίαση, ο αμερικανικός νηογνώμονας American Bureau of Shipping (ABS) και η γαλλική εταιρεία GTT, που εξειδικεύεται στα συστήματα για τη μεταφορά και αποθήκευση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Το δεύτερο project, το Poseidon MED II, είναι ένα πρόγραμμα που αφορά τις υποδομές LNG, καθώς και τις μετατροπές των πλοίων ώστε να «καίνε» και LNG. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 53.279.405 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι Βρυξέλλες έδωσαν το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών. Ειδικότερα, το έργο στοχεύει στον σχεδιασμό ενός συστήματος μεταφοράς, διανομής και προμήθειας (συμπεριλαμβανομένου του ανεφοδιασμού) LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, καθώς και στην ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών. Παράλληλα, θα επιχειρηθεί να αναπτυχθεί και ένα κέντρο μετατροπής των πλοίων, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο.

Το πρόγραμμα αφορά την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, καθώς φυσικά και μια σειρά λιμάνια, με πρώτο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα χρειαστεί και η συνεισφορά του τέρμιναλ της Ρεβυθούσας. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον δέκα πλοία (επιβατηγά, οχηματαγωγά, bulk carriers κ.λπ.) θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μετατροπής έτσι ώστε να «καίνε» υγροποιημένο φυσικό αέριο. Επισημαίνεται ότι η χρήση του LNG ως καυσίμου στα πλοία προκρίνεται από τις ευρωπαϊκές αρχές με στόχο τη μείωση των εκπομπών θείου και διοξειδίου του άνθρακα.