Home ΑΠΕ Ηλεκτρικά Ι.Χ. με αυτονομία 80 χλμ. από τον ήλιο
Ηλεκτρικά Ι.Χ. με αυτονομία 80 χλμ. από τον ήλιο

Ηλεκτρικά Ι.Χ. με αυτονομία 80 χλμ. από τον ήλιο

0
0

hanergy - energyinΤέσσερα πρωτότυπα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία μπορούν να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ενεργειακής τους κατανάλωσης από τον ήλιο, παρουσίασε η κινεζική εταιρεία Hanergy Holding Group το Σάββατο 2 Ιουλίου, σε εκδήλωση στα γραφεία της στο Πεκίνο. Το κοινό χαρακτηριστικό και των τεσσάρων οχημάτων είναι ότι το αμάξωμά τους καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελ, τα οποία μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική. Έτσι, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg, επαναφορτίζουν συνεχώς την μπαταρία τους, είτε είναι σταθμευμένα είτε βρίσκονται εν κινήσει.

Μάλιστα, σύμφωνα Gao Weimin, αντιπρόεδρο της εταιρείας και επικεφαλής του τμήματος Ηλιακών Οχημάτων που έχει αυτή συστήσει, αρκούν 5 με 6 ώρες έκθεσης στον ήλιο ώστε κάθε ένα από αυτά τα Ι.Χ. να μπορεί να καλύψει 80 χιλιόμετρα χωρίς να χρειασθεί να φορτισθεί από το ηλεκτρικό δίκτυο. Κάτι που σημαίνει πως, σε χώρες με αρκετή ηλιοφάνεια, ο μέσος οδηγός θα καλύπτει τα καθημερινά του δρομολόγια, «φουλάροντας» την μπαταρία του αυτοκινήτου του αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.

Επομένως, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, για μικρές και μεσαίες αποστάσεις, τα Ι.Χ. θα κινούνται εντελώς δωρεάν και ουσιαστικά χωρίς να χρειάζονται φόρτιση από την πρίζα, δίνοντας έτσι τέλος σε ένα σημαντικό περιορισμό που μπλόκαρε μέχρι σήμερα τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης. Όπως είναι φυσικό, για τις ίδιες διαδρομές θα είναι επίσης απολύτως «πράσινα», αφού δεν θα εκπέμπουν τον παραμικρό ρύπο.

«Ντυμένα» με φωτοβολταϊκά

Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης τους θέλει να κάνει κάποιο μακρύτερο δρομολόγιο, όπως π.χ. ένα ταξίδι, τότε θα «γεμίζει» την μπαταρία χρησιμοποιώντας ρεύμα από το δίκτυο. Μάλιστα, σε αρκετές χώρες θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τους σταθμούς φόρτισης που είναι εγκατεστημένοι στους δρόμους, για τα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρικά Ι.Χ. Σύμφωνα με την εταιρεία, μία φόρτιση θα επαρκεί για να καλυφθούν 350 χιλιόμετρα.

Για να μπορέσει ο ήλιος να αναλάβει ρόλο… πρίζας, η Hanergy Holding χρησιμοποίησε φωτοβολταϊκά πάνελ (λεπτού υμενίου) που παράγει η θυγατρική της Hanergy Thin Film Power Group. Τα συγκεκριμένα φωτοβολταϊκά έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι εύκαμπτα, με συνέπεια να μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη και πάνω σε επιφάνειες που δεν είναι επίπεδες. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία κατάφερε να αξιοποιήσει σχεδόν κάθε τετραγωνικό εκατοστό του αμαξώματος, ώστε τα φωτοβολταϊκά να καλύπτουν συνολική επιφάνεια από 3,5 έως και 7,5 τετραγωνικά μέτρα στα τέσσερα μοντέλα.

Ρεκόρ απόδοσης

Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει πως τα «ηλιακά» της Ι.Χ. χρωστούν την αυτονομία τους και στο γεγονός ότι τα συγκεκριμένα φωτοβολταϊκά έχουν την υψηλότερη απόδοση στην κατηγορία τους. Κι αυτό γιατί, όπως έχει πιστοποιήσει το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμης Ενέργειας (NREL), μετατρέπουν σε ρεύμα το 31,6% της ηλιακής ενέργειας που τα «βομβαρδίζει». Ένα ποσοστό το οποίο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους, αυτή τη στιγμή είναι το μεγαλύτερο για ηλιακά πάνελ λεπτού υμενίου.

Τα φωτοβολταϊκά λεπτού υμενίου είναι επίσης αρκετά ελαφριά. Επομένως, σε συνδυασμό με τα επίσης ελαφριά υλικά νέας «γενιάς» από τα οποία αποτελείται το αμάξωμα, τα οχήματα έχουν περιορισμένο βάρος. Παράλληλα, η εταιρεία εξόπλισε τα Ι.Χ. με «έξυπνα» συστήματα για την καλύτερη δυνατή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, όπως επίσης και με ένα σύστημα υπερήχων, το οποίο θα καθαρίζει ανά τακτά χρονικά τα πάνελ για να μην μειώνεται η απόδοσή τους.
«Ηλιακά» λεωφορεία

Σύμφωνα με την Hanergy, τα τέσσερα μοντέλα διαφέρουν ως προς τη σχεδίαση και τις προδιαγραφές τους, ώστε κάθε ένα να καλύπτει τις ανάγκες και μίας ιδιαίτερης κατηγορίας οδηγών. Στην εκδήλωση, οι εκπρόσωποί της δήλωσαν ότι και τα τέσσερα οχήματα μπορούν να διατεθούν στο εμπόριο, χωρίς πάντως να δώσουν κάποια εκτίμηση για το πότε θα μπορούν σε μαζική παραγωγή ούτε για την τιμή πώλησής τους. Ωστόσο, σημείωσαν πως, αν μπουν σε μαζική παραγωγή, το κόστος των ηλιακών πάνελ θα μειωνόταν κατά 90%.

Στην ίδια εκδήλωση, η Hanergy υπέγραψε συμφωνία με την Beiqi Foton Motor, για να συνεργασθούν στην ανάπτυξη «πράσινων» ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, τα οποία θα επαναφορτίζονται μέσω ηλιακών πάνελ.