Home Ενεργειακές επισημάνσεις ΔΕΠΑ: Δύο νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης στο Λεκανοπέδιο
ΔΕΠΑ: Δύο νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης στο Λεκανοπέδιο

ΔΕΠΑ: Δύο νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης στο Λεκανοπέδιο

0
0

fisikon-logoΟλοκληρώνεται από τη ΔΕΠΑ η προετοιμασία δύο ακόμη πρατηρίων φυσικού αερίου κίνησης (CNG), ώστε μέσα στις επόμενες εβδομάδες να ξεκινήσει η λειτουργία τους. Το ένα από αυτά βρίσκεται στην περιοχή του Ρέντη και πρόκειται να ανοίξει πριν από το τέλος του μήνα, αφού ήδη πραγματοποιούνται οι τελευταίες δοκιμές.

Το δεύτερο βρίσκεται στο Κορωπί, στη Λεωφόρο Μαρκοπούλου, και αναμένεται να είναι έτοιμο λίγο αργότερα, όχι πάντως μετά τα τέλη Οκτωβρίου.

Τα δύο πρατήρια έρχονται να συμπληρώσουν το δίκτυο που ήδη έχει δημιουργήσει η ΔΕΠΑ,  μέσω της εμπορικής ονομασίας Fisikon, στην Αττική. Το επόμενο βήμα που δρομολογεί η εταιρεία για την επέκταση των σταθμών ανεφοδιασμού με CNG αφορά τη Θεσσαλονίκη, όπου μέσα στην επόμενη χρονιά θα προστεθεί ένα καινούριο πρατήριο.

Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Ιούλιο εγκαινιάσθηκε το πρώτο πρατήριο στη Λάρισα, ενώ σημεία τροφοδοσίας υπάρχουν επίσης στον Βόλο και τη Λαμία. Όσον αφορά την Αθήνα, το δίκτυο περιλαμβάνει ήδη σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ανθούσα, την Κηφισιά, τη Νέα Φιλαδέλφεια και τα Άνω Λιόσια. Στη συμπρωτεύουσα υπάρχουν δύο σημεία, στην Πυλαία και τη Νέα Μαγνησία.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού θα δώσει ώθηση για ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης στην ελληνική αγορά. Έτσι κι αλλιώς, όπως προσθέτουν, ολοένα περισσότεροι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων και Ι.Χ. στη χώρα μας συνειδητοποιούν τα πλεονεκτήματά του από τα υπόλοιπα καύσιμα – ξεκινώντας κατ’ αρχάς από την τιμή του, αφού είναι περίπου 60% φθηνότερο σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% έναντι του LPG.

Παράλληλα, σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Επομένως, ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Έτσι, όπως προσθέτουν οι πηγές από τη ΔΕΠΑ, αργά αλλά σταθερά το CNG «κερδίζει» τους Έλληνες οδηγούς, αναφέροντας ως απόδειξη το γεγονός ότι έχουν διπλασιασθεί από πέρυσι οι ποσότητες που διέθεσαν τα πρατήρια.

 

Του Κώστα Δεληγιάννη