Home Ενεργειακές επισημάνσεις Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τον στρατηγικό επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ
Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τον στρατηγικό επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τον στρατηγικό επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ

0
0

admieΑυτή την εβδομάδα θα κριθεί η βιωσιμότητα του πλάνου που έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση, ως εναλλακτικής λύσης έναντι της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ ώστε να παραμείνουν κατά 51% υπό δημόσιο έλεγχο τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ηλεκτρικής ενέργειας. Με δεδομένο πως «κλειδί» για την πρόταση της ελληνικής πλευράς είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για το 24% του ΑΔΜΗΕ, η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών την Τετάρτη από τους τρεις υποψήφιους «μνηστήρες» θα αποδείξει κατά πόσο το συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί όντως να «περπατήσει».

Οι τρεις «μνηστήρες» είναι η γαλλική RTE, η ιταλική TERNA και η κινεζική State Grid. Οι εν λόγω εταιρείες είχαν συμμετάσχει στην πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, κάτι που σημαίνει πως έχουν προεπιλεγεί για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, το οποίο λήγει την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου.

Παρόλο που σύμφωνα με πληροφορίες και οι τρεις επιχειρήσεις θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, το σχέδιο θα κριθεί επιτυχημένο μόνον αν είναι ικανοποιητικό το ύψος των χρημάτων που θα δείξουν διατεθειμένες να καταβάλουν για το «μετοχικό πακέτο» του ΑΔΜΗΕ. Κι αυτό γιατί οι πόροι που θα προκύψουν από τον διαγωνισμό θα πρέπει να «μεταφράζονται» σε επαρκή αποζημίωση για τη ΔΕΗ, η οποία με την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ χάνει ένα σημαντικό περιουσιακό της στοιχείο.

Πάντως, λαμβάνοντας υπόψη παλαιότερη αποτίμηση του ΑΔΜΗΕ, που υπολόγιζε την αξία του περίπου στο 1 δισ. ευρώ, τότε ο «πήχυς» τοποθετείται στα 240 εκατομμύρια.

Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο της κυβέρνησης Σύριζα-ΑΝΕΛ πήρε τη θέση της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ και των δικτύων μεταφοράς, η διαδικασία της οποίας είχε ήδη δρομολογηθεί. Το συγκεκριμένο πλάνο προβλέπει μία αρκετά περίπλοκη διαδικασία, η κατάληξη της οποίας θα είναι το δημόσιο να κατέχει το 51% του «νέου» ΑΔΜΗΕ.

Του Κώστα Δεληγιάννη

 

tags: