ΔΕΠΑ: Συνεργασία με τον όμιλο Attica για τη χρήση LNG σε επιβατηγά πλοία
Με αντικείμενο τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας η ΔΕΠΑ και η Attica ΑΕ Συμμετοχών (Attica Group), μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Βlue Star Ferries.
Οι δύο εταιρείες θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους αφού προβούν στην από κοινού μελέτη των παραμέτρων και των προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία του στόλου της Attica Group
Συγκεκριμένα, συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ-LNG) ως κύριου καυσίμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.
Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.
Έχει προϋπολογισμό 53.279.405 ευρώ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία. Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη ανάπτυξη μιας πλήρως οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς.
Σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΔΕΠΑ ότι η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.
Να σημειωθεί ότι η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και την από 27.10.2016 απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ), για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα, προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.