Home Θεσμικοί φορείς “Τρέχει” η χρήση φυσικού αερίου και στην κίνηση…
“Τρέχει” η χρήση φυσικού αερίου και στην κίνηση…

“Τρέχει” η χρήση φυσικού αερίου και στην κίνηση…

0
0

Ευχάριστα τα νέα που διαβάζουμε  για την προώθηση του φυσικού αέριου στην κίνηση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αγοράς, οι πωλήσεις φυσικού αερίου κίνησης (FISIKON) κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς επί της ουσίας υπερδιπλασιάστηκαν οι ποσότητες. Συγκεκριμένα ενώ το 2015 είχαν διατεθεί 640.000 κιλά, την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις του FISIKON έφτασαν το 1.361.000 κιλά,δηλαδή αυξήθηκαν κατά 212%.

Του Αριστείδη Ζευγίτη

Όπως διαβάζουμε σε σχετικά δημοσιεύματα, πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία καταγράφεται υπερδιπλασιασμός της ζήτησης, γεγονός που φέρνει σημαντικές προσδοκίες για την περαιτέρω διείσδυση του καυσίμου στην αυτοκίνηση.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η τιμή του φυσικού αερίου κίνησης είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.Επίσης διευκρινίζεται ότι το φυσικό αέριο πωλείται σε κιλά, με το 1 κιλό φυσικού αερίου κίνησης να είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρο βενζίνης, 1,3 λίτρο  πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Όσον αφορά την εξάπλωση του δικτύου, αυτή τη στιγμή λειτουργούν 10 πρατήρια φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Λάρισα και Βόλο, ενώ επίκειται η έναρξη λειτουργίας ενός ακόμη πρατηρίου στην Ανατολική Αττική.Το δίκτυο επεκτείνεται διαρκώς  καθώς ήδη κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά πάνω από 20 εργοστασιακά μοντέλα διαφόρων εταιρειών που έχουν ως καύσιμο το φυσικό αέριο.

Για ένα έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με την υπόλοιπη Ευρώπη, στα δημοσιεύματα αναφέρεται ότι σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάσει τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση.

Επίσης ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι πως το φυσικό αέριο κίνησης δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ’ ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.