Home Ενεργειακές επισημάνσεις «Μαύρισαν» οι παραλίες από Σαλαμίνα μέχρι Γλυφάδα
«Μαύρισαν» οι παραλίες από Σαλαμίνα μέχρι Γλυφάδα

«Μαύρισαν» οι παραλίες από Σαλαμίνα μέχρι Γλυφάδα

0
0

Μεγάλη η οικολογική καταστροφή που έχει προκαλέσει η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ»- Πετρέλαιο μυρίζει όλη η παραλιακή ζώνη των Νοτίων Προαστίων.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη

Τα ρεύματα της θάλασσας εξάπλωσαν την κηλίδα, που δημιουργήθηκε στο Σαρωνικό μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» την Κυριακή, σχεδόν σε όλες τις παραλίες, από τον Πειραιά μέχρι τη Βούλα. Συγκεκριμένα η ρύπανση έχει φτάσει στην Γλυφάδα και προχωράει προς τη Βούλα.

Η μυρωδιά του πετρελαίου είναι έντονη, λόγω της πετρελαιοκηλίδας, και η αστυνομία έχει απαγορεύσει το κολύμπι στις περιοχές τοποθετώντας ειδικές κορδέλες.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπέβαλε αίτημα στο υπουργείο, ώστε να ενημερωθεί πλήρως ή ελληνική κοινή γνώμη για την κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση. Ο υπουργός εκτιμά ότι μέσα σε 20-25 ημέρες θα έχουν καθαριστεί τα πάντα.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος του Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, εκφράζει τον φόβο του για την επέκταση της ρύπανσης «προέχει να καθαρίσουν οι ακτές μας, αλλά θα αναζητήσουμε ευθύνες»

Οι εργασίες απορρύπανσης

Ολοκληρώθηκαν, χθες, οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου που πραγματοποιήθηκε. Παράλληλα με μέριμνα της Λιμενικής Αρχής Σαλαμίνας και της ιδιωτικής εταιρείας στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης, έχουν τοποθετηθεί πλωτά φράγματα σε περιοχές κατά μήκος όρμου Κυνοσούρας και κόλπου Σεληνίων νήσου Σαλαμίνας, καθώς και σε σημεία ακτογραμμής μεταξύ Σχολής Ναυτικών Δοκίμων έως μαρίνα Ζέας. Στις παραπάνω περιοχές επιχειρούν για καθαρισμό της ρύπανσης εξειδικευμένα συνεργεία της ιδιωτικής εταιρείας με βυτιοφόρα οχήματα.

Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου καθώς και στις θαλάσσιες περιοχές που εκτείνονται από τον λιμένα Πειραιά μέχρι και τον Άγιο Κοσμά συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικά σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., ειδικά αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρείας.

Σημειώνεται ακόμη ότι, στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα “EMSA” (European Maritime Safety Agency) στα κράτη-μέλη, ενός δικτύου πλοίων αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων (EMSA Network of Oil Spill Response Vessels), ενεργοποιήθηκε το αντιρρυπαντικό σκάφος AKTAIA OSRV με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Ν.Ε.Ν.) δημοσίευσε ένα άρθρο την Τετάρτη, στο οποίο κατακεραυνώνει την πλοιοκτήτρια εταιρία και χαρακτηρίζει τον δεξαμενόπλοιο «κινητή οικολογική βόμβα».

Συγκεκριμένα αναφέρει « Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.

Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11…..

Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.

Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!».