Home Καύσιμα Πώς θα βάλετε στο βενζινοκίνητο όχημα σας φυσικό αέριο;
Πώς θα βάλετε στο βενζινοκίνητο όχημα σας φυσικό αέριο;

Πώς θα βάλετε στο βενζινοκίνητο όχημα σας φυσικό αέριο;

0
0

Ποια αυτοκίνητα είναι συμβατά για αυτή την διαδικασία και τι πρέπει να προσέξετε;

Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδεδομένη και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel.

Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η επιτυχία της μεθόδου συνίσταται στο ότι επιτυγχάνει σημαντική μείωση του κόστους και των ρύπων, χωρίς να μειώνεται η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο των στροφών που λειτουργεί. Ο ψεκασμός του φυσικού αερίου στον κινητήρα συγχρόνως με το diesel βελτιώνει τη διασπορά του, με αποτέλεσμα την πληρέστερη καύση του και επομένως καλύτερη απόδοση του καυσίμου και μεγαλύτερη οικονομία. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας φυσικού αερίου, ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα σε λειτουργία 100% diesel.

Σημαντικά κριτήρια για την μετατροπή είναι το κόστος της διαδικασίας και ο χρόνος απόσβεσης της, τα έξοδα καυσίμου που είναι λιγότερα, οι μειωμένοι φόροι (όπου και εάν υπάρχουν), η φιλικότητα προς το περιβάλλον (περισσότερο οικολογικό σύστημα συγκριτικά µε τα βενζινοκίνητα – ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα) και η άρση των τοπικών περιορισμών πρόσβασης σε συγκεκριμένες ζώνες κυκλοφορίας.
Το κόστος για την εγκατάσταση κινητήρα CNG κυμαίνεται ανάλογα από 1.200 έως 3.000 ευρώ, ωστόσο πολλοί οδηγοί, ειδικά επαγγελματίες, προτιμούν το εναλλακτικό αυτό καύσιμο καθώς η τιμή του είναι κατά 60% χαμηλότερη σε σχέση με την βενζίνη.

Ποια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα διπλού καυσίμου;
• Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας (καρμπυρατέρ)
• Οχήματα κεντρικού ψεκασμού καυσίμου (μονός ψεκασμός)
• Οχήματα σειριακού ψεκασμού (πολλαπλός ψεκασμός)
• Οχήματα εμμέσου ή άμεσου ψεκασμού καυσίμου
• Οχήματα βενζινοκίνητα -πετρελαιοκίνητα
• Οχήματα υβριδικά
• Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης

Τι να προσέξετε πριν την μετατροπή:
• Το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση
• Να γίνει επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής
• Να γίνει μελέτη του χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα φυσικού αερίου

Τα πλεονεκτήματα
• Για οδηγούς μεγάλων διαδρομών είναι μια οικονομική η πηγή ενέργειας
• Πολλές χώρες έχουν χαμηλούς φόρους καυσίμου
• Μπορεί να υπάρχουν κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου
• Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο
• Καυσαέρια σχεδόν χωρίς σωματίδια
• Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων μετατροπής
• Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες
• Υψηλές προδιαγραφές ασφάλειες
• Τα αποθέματα σε φυσικό αέριο είναι περισσότερα από το πετρέλαιο
• Καθόλου απώλειες εξάτμισης καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό
• Ελαφρύτερο του αέρα, διαλύεται προς τα άνω

Τα μειονεκτήματα
• Συγκριτικά µε τη λειτουργία βενζίνης υπάρχει μια μικρή απώλεια ισχύος του κινητήρα
• Απαιτείται πρόσθετος χώρος για την θέση των φιαλών
• Οι χαλύβδινες φιάλες φυσικού αερίου δημιουργούν ένα πρόσθετο φορτίο στο αυτοκίνητο.
• Το «αραιό» σε πολλές χώρες δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου.
• Το πρόσθετο κόστος αγοράς (εργοστασιακό) ή και μετατροπής

πηγή: από την εφημερίδα ΕΝΕΡΓΕΙΑ & οικονομία