Home Νέα Διαβάσαμε για εσάς Άκτωρ: Εγκαινιάστηκε οδικό έργο €227 εκατ. στην πΓΔΜ
Άκτωρ: Εγκαινιάστηκε οδικό έργο €227 εκατ. στην πΓΔΜ

Άκτωρ: Εγκαινιάστηκε οδικό έργο €227 εκατ. στην πΓΔΜ

0
0

Τον οδικό άξονα μήκους 28,18 χλμ., που συνδέει την πόλη των περίπου 3.800 κατοίκων Demir Kapija στην πΓΔΜ με το χωριό Smokvica, εγκαινίασε, χθες, ο πρωθυπουργός της χώρας Ζόραν Ζάεφ.

Το έργο, με προϋπολογισμό 227 εκατ. ευρώ και μήκος 28,18 χλμ., υλοποίησε η τεχνική εταιρεία Άκτωρ, με τις εργασίες που ολοκληρώθηκαν συμβατικά τέλη Φεβρουαρίου να ξεκινούν στις 27 Ιουλίου 2012.

“Σήμερα παραδίδουμε το τμήμα Kapija-Smokvica του αυτοκινητοδρόμου “Φιλίας”, το οποίο εκτείνεται μέχρι τα σύνορα με τη γείτονα χώρα και φίλο μας, την Ελλάδα. Με το τμήμα αυτό και τις τελικές εργασίες αποκατάστασης του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου από το Negotino στο Demir Kapija, είναι πλήρως λειτουργικό το τμήμα του πανευρωπαϊκού διαδρόμου 10, που διέρχεται από την χώρα μας” δήλωσε ο Ζόραν Ζάεφ κατά την τελετή εγκαινίων στο Demir Kapija, όπου το Capital.gr έδωσε το “παρών”.

Στα εγκαίνια του οδικού άξονα παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος.

Μεγέθη

Ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί τμήμα του πανευρωπαϊκού διαδρόμου 10, ο οποίος με μήκος 1.451,4 χλμ., συνδέει το Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας με τη Θεσσαλονίκη, μέσω της Λιουμπλιάνα, του Ζάγκρεμπ, του Βελιγραδίου και των Σκοπίων.

Το έργο έχει την απόλυτη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ προήλθαν από δανεισμό της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ενώ χρηματοδότηση ύψους 62 εκατ. ευρώ εξασφαλίστηκε μέσω του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (Instrument for Pre-Accession Assistance – IPA).

Σημειώνεται ότι ο IPA αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο την ενίσχυση της προενταξιακής πορείας των υποψήφιων και δυνητικά υποψηφίων προς ένταξη στην ΕΕ χωρών. Χρηματοδοτική συμμετοχή είχε και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Εκτιμάται ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος θα ανέλθει σε 10.000 οχήματα, ανά ημέρα, από το 2020 έως το 2025 στον αυτοκινητόδρομο που διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

Ο οδικός άξονας διαθέτει:

-2 δίδυμες σήραγγες μήκους άνω του 1,2 χλμ.

-6 γέφυρες και 120 υπόγειους οχετούς

-5 υπέργειες και 7 υπόγειες διαβάσεις

-2 κόμβους

ΠΗΓΗ capital.gr

Του Δημήτρη Δελεβέγκου