1. Home
  2. Ενεργειακές
  3. επισημάνσεις
  4. Αναλαμβάνει η ΡΑΕ την υπόθεση παρακράτησης των χρημάτων καταναλωτών από τα ΕΛΤΑ
Αναλαμβάνει η ΡΑΕ την υπόθεση παρακράτησης των χρημάτων καταναλωτών από τα ΕΛΤΑ

Αναλαμβάνει η ΡΑΕ την υπόθεση παρακράτησης των χρημάτων καταναλωτών από τα ΕΛΤΑ

0

Η ΡΑΕ ζητά εξηγήσεις από τα ΕΛΤΑ για τη κατηγορία που απαγγέλλει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, σχετικά με την καθυστέρηση της απόδοσης των χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος καταναλωτών.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

H Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας απέστειλε επιστολή στη ΔΕΗ αλλά και σε όλους τους εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της οποίας ζητά να πληροφορηθεί σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

Φαίνεται ότι τα ΕΛΤΑ παρακρατούν τα χρήματα καταναλωτών της ΔΕΗ που πληρώνουν τους λογαριασμούς τους για να καλύψει τα δικά της έξοδα. Πολλοί καταναλωτές που πληρώνουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους, προκειμένου να λάβουν την έκπτωση συνέπειας ύψους 15% από τη ΔΕΗ, δεν έχουν λάβει τη συγκεκριμένη έκπτωση.

Μάλιστα, αρκετοί είναι εκείνοι που καταφεύγουν σε καταστήματα της ΔΕΗ για δουν τι ακριβώς συμβαίνει, γιατί ενώ πληρώνουν τους λογαριασμούς όχι μόνο έκπτωση δεν λαμβάνουν αλλά μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις λαμβάνουν  ειδοποιητήριο για διακοπή ρεύματος.

Η απάντηση που τους δίνεται είναι ότι τα χρήματα που πλήρωσαν στα ΕΛΤΑ για το λογαριασμό δεν αποπληρώθηκαν ΔΕΗ γιατί τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας.

Παρόμοια κατάσταση επικράτησε και τον περασμένο Μάρτιο.  Το συνολικό ποσό της παρακράτησης είχε φτάσει τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αποπληρώθηκε μετά από εξώδικο που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη δικαιοσύνη.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την αποπληρωμή των λογαριασμών του ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, των αρμοδιοτήτων της η ΡΑΕ ζητάει από τα ΕΛΤΑ:

– Ενημέρωση του Συνήγορου του Καταναλώτή, σχετικά με τους λόγους της μη απόδοσης ή της μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,

– τις άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

– Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.

Επιπλέον ζητάει από τη ΔΕΗ:

– Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

– Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.