«Τα απόνερα της ακύρωσης του πιλοτικού πλωτού φράγματος»
Από την όλη διαδικασία αδειοδότησης για την εγκατάσταση του πιλοτικού πλωτού φράγματος στην Αλυκή Βοιωτίας, το οποίο ακυρώθηκε στην πράξη, αφενός λόγω σημαντικής καθυστέρησης εξέτασης της αίτησης, που κατέθεσε ο Σύλλογος “Αργώ”, από τις αρμόδιες λιμενικές υπηρεσίες και αφετέρου από την υπαναχώρηση του δωρητή, προέκυψαν κάποια ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσουμε προς άρση παρεξηγήσεων και εξυπηρέτηση της αλήθειας.
α. Η απόφαση της εγκατάστασης του πιλοτικού πλωτού φράγματος πάρθηκε λόγω των σοβαρών ενστάσεων, που υπήρξαν όλο το προηγούμενο διάστημα, ως προς την αποτελεσματικότητά του και από το γεγονός της εθελοντικής προσφοράς, εκ μέρους της κατασκευάστριας εταιρείας, η οποία προσπαθούσε να άρει τις όποιες αμφισβητήσεις γι’ αυτό το θέμα.
β. Η επιλογή της θέσης έγινε για τους λόγους που έχουμε ήδη εξηγήσει και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούσε πρωτοβουλίες που έπρεπε και πρέπει να αναληφθούν, είτε από Δήμους, είτε από ιδιώτες για την προστασία των λουομένων και την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων.
γ. Η αίτηση αδειοδότησης που κατέθεσε ο Σύλλογος “Αργώ” απερρίφθη με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και μετά από παλινωδίες των αρμοδίων αρχών με απαντητική επιστολή την 1/6/2018.
Οι λόγοι της απόρριψης όπως αναφέρονται, στο σχετικό απαντητικό έγγραφο του Λιμεναρχείου Ιτέας είναι δύο:
- Ο συνδυασμός των διατάξεων της σχετικής νομοθεσίας (Ν.4072/2012 –
άρθρο 211, Ν.4150/2013 – άρθρο 49 παρ.1, Ν.4519/2018 – άρθρο 19), αποκλείει Συλλόγους και φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν εθελοντικά πλωτό φράγμα για κοινόχρηστη χρήση, αφού δεν υπάρχει διάταξη νόμου που να προβλέπει παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας.
Αυτό προέκυψε μετά από διερεύνηση των αρμοδίων αρχών της σχετικής νομοθεσίας επί του αιτήματος του Συλλόγου, γεγονός άλλωστε που δικαιολογεί εν μέρει την σημαντική καθυστέρηση απάντησης των λιμενικών αρχών.
Για το θέμα αυτό, που διέλαθε της προσοχής των νομικών υπηρεσιών του υπουργείου κατά την κατάθεση της τροπολογίας (Ν.4519/2018 – άρθρο 19), ήδη έχουμε στείλει επιστολή προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, κάνοντας συγχρόνως και προφορική παρέμβαση, έτσι ώστε με ερμηνευτική εγκύκλιο ή με τροπολογία επί του άρθρου, να δοθεί η δυνατότητα αδειοδότησης Συλλόγων ή φορέων για την εγκατάσταση πλωτών φραγμάτων για κοινόχρηστη χρήση, αφού για τους Δήμους συνεχίζει να υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα χρηματοδότησης και χρονοβόρας διαδικασίας ανάθεσης.
- Ο δεύτερος λόγος απόρριψης της αδειοδότησης έγκειται στο γεγονός ότι
«στην υποβληθείσα τεχνική περιγραφή δεν καθορίζεται η κατάλληλη φωτοσήμανση ασφαλείας του προστατευτικού διχτύου».
Η τεχνική περιγραφή που κατέθεσε στα δικαιολογητικά ο Σύλλογος “Αργώ” εδόθη από τον κατασκευαστή – δωρητή του πλωτού φράγματος. Άρα οποιαδήποτε έλλειψη δεν είναι βεβαίως ευθύνη του Συλλόγου.
Όσο για την αποσυρθείσα τελικώς δωρεά και τις παλινωδίες με λόγια και έργα του επιχειρηματία κατασκευαστή, ο Σύνδεσμος μας εξαρχής ήταν επιφυλακτικός και γι’ αυτό ζητήσαμε εγγράφως την όποια προσφορά του, την οποία και κατέθεσε στις 22/3/2018 και την οποία βεβαίως ποτέ δεν ολοκλήρωσε, άσχετα με την πορεία αδειοδότησης.
Οι άνθρωποι του Συλλόγου “Αργώ” και επαγγελματίας της εκεί περιοχής που εξαπατήθηκε καταβάλλοντας προκαταβολή για την κατασκευή παρόμοιου πλωτού φράγματος, έχουν πολλά να πουν για την φερεγγυότητα του αυτοδιαφημιζόμενου δωρητή.
Το Δ.Σ. του Σ.Π.Ο.Α.Κ. επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμη ενέργεια, εναντίον δηλώσεων ή δημοσιευμάτων που παραποιούν την αλήθεια, προστατεύοντας τη φήμη και την ιστορία του Συνδέσμου, αφού τελικώς επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η ρήση «Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας».