1. Home
  2. Ενεργειακές
  3. επισημάνσεις
  4. Γιατί αργεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;
Γιατί αργεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;

Γιατί αργεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;

0

Η Ελλάδα έχει μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση και πρέπει να ληφθούν μέτρα για την προώθηση της, όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

Ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης είναι πολλά υποσχόμενος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αφού οι προβλέψεις δείχνουν πως το 2040 το 35% των συνολικών πωλήσεων θα αφορά στα ηλεκτροκίνητα.

Μάλιστα όπως επεσήμανε και ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γιώργος Σταθάκης, έως το 2030, το 1/10 των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, που σημαίνει ότι το 2025 το 1/2 αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά.

Πέρα όμως από τις αισιόδοξες προβλέψεις, η σημερινή πραγματικότητα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα μεταφράζεται σε 400 ηλεκτρικά οχήματα συνολικά στην Ελλάδα. Τι φταίει όμως και δεν αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη;

Είναι ένα μείγμα πραγμάτων. Είναι οι απλησίαστες τιμές των συγκεκριμένων οχημάτων, είναι η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου, είναι η έλλειψη  κινήτρων προς τους οδηγούς, η έλλειψη υποδομών και φυσικά η έλλειψη της κουλτούρας.

Οι μεγάλες εταιρείες είναι αυτές που πρέπει να ανοίξουν τον δρόμο και να εισάγουν την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Οι εταιρείες που έχουν μεγάλους στόλους, πρέπει να τους αντικαταστήσουν με ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, εάν αναλογιστούμε πως το 25% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι εταιρικές, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν ούτε ένα ηλεκτρικό.

Ο διευθυντής πωλήσεων και marketing της Volkswagen, Θανάσης Κονιστής, μιλώντας στο συνέδριο «ECO Mobility», τόνισε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ενώ έφερε ως παράδειγμα το μοντέλο που ακολουθείται στο νησί της Ρόδο, όπου ιδιωτική εταιρεία ξεκινά το concept του car sharing ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, ως την άνοιξη του 2019 στο νησί θα λειτουργούν 10 κοινόχρηστοι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι θα είναι διάσπαρτοι σε δημοφιλείς επιχειρήσεις του νησιού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη υποδομών (πρατήρια και σταθμοί φόρτισης) και να δοθούν κίνητρα αγοράς, όπως χαμηλότερη τιμή κτήσης και χαμηλότερη φορολογία.

Πέρα όμως από αυτά, πρέπει οι βιομηχανίες να εισάγουν νέα μοντέλα ηλεκτροκίνητα, ώστε να αυξηθούν οι διαθέσιμες προτάσεις προς τους καταναλωτές και να γίνουν ενέργειες προώθησης από τους κατασκευαστές.  Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθήσει και η ενδυνάμωση της κουλτούρας και της γνώσης για τις μορφές εναλλακτικής μετακίνησης και τα πλεονεκτήματα της για ιδιώτες και εταιρείες.