Home Νέα Δ.Τσοπελογιάννης: «Με τα εναλλακτικά καύσιμα ο οδηγός έχει μόνο να κερδίσει»
Δ.Τσοπελογιάννης: «Με τα εναλλακτικά καύσιμα ο οδηγός έχει μόνο να κερδίσει»

Δ.Τσοπελογιάννης: «Με τα εναλλακτικά καύσιμα ο οδηγός έχει μόνο να κερδίσει»

0
0

Συναντήσαμε τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Autogas Tsopelogiannis που εδώ και χρόνια οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο της αεριοκίνησης και της υγραεριοκίνησης, ο οποίος μάς παραχώρησε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.

Συνέντευξη στη Φαίδρα Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

H αστάθεια των τιμών του πετρελαίου και της βενζίνης έχει ωθήσει πολλούς οδηγούς να εγκαταστήσουν στον κινητήρα τους σύστημα καύσης εναλλακτικών καυσίμων, για λόγους εξοικονόμησης χρημάτων.
Ο όμιλος επιχειρήσεων Tsopelogiannis δραστηριοποιείται στον κλάδο του αυτοκινήτου από το 1985 και εξειδικεύεται στις μετατροπές κινητήρων, ώστε να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ή υγραέριο. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει περισσότερα από 30.000 συστήματα υγραερίου, συνεχίζοντας τη ραγδαία ανάπτυξή της στον τομέα, αλλά και στις μετατροπές βαρέων και diesel οχημάτων.

– Κ. Τσοπελογιάννη, έχετε συνδέσει το όνομά σας με την εμπορική διείσδυση της υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα. Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία της εταιρείας σας και πώς τα καταφέρατε.

Δραστηριοποιούμαστε στον χώρο του αυτοκινήτου από το 1985 και στον εξειδικευμένο κλάδο των εναλλακτικών καυσίμων τα τελευταία 10 χρόνια, έχοντας μετατρέψει περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα. Επενδύσαμε δυναμικά στην παροχή υπηρεσιών υψηλότατης ποιότητας, στη διαρκή αναβάθμιση των προϊόντων μας και τη συνεχή εκπαίδευση των ανθρώπων μας, με στόχο όχι απλά να ανταποκρινόμαστε, αλλά να ξεπερνάμε κάθε φορά τις προσδοκίες του κοινού. Από την πρώτη μέρα υπήρξαμε πρωτοπόροι και οραματιστές. Αυτό πιστεύω μας έδωσε τη δύναμη να ξεχωρίσουμε στην αγορά των εναλλακτικών καυσίμων.

– Πόσο εξοικειωμένος είναι ο Ελληνας καταναλωτής με τη μετατροπή του κινητήρα;

Δυστυχώς όχι πολύ, γι’ αυτό και όλα αυτά τα χρόνια επενδύσαμε ευρέως στην εκπαίδευση του κοινού σχετικά με τα οφέλη των εναλλακτικών καυσίμων, μιλήσαμε ανοικτά για το taboo της έξυπνης οικονομίας, της αδιαπραγμάτευτης ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος, της βέλτιστης απόδοσης του αυτοκινήτου.
Με τα εναλλακτικά καύσιμα, ο οδηγός έχει μόνο να κερδίσει. Απλά, όπως με ό, τι νέο φτάνει στον τόπο μας, έτσι και με αυτό, ο καταναλωτής θα πρέπει πρώτα να πειστεί πριν το δοκιμάσει. Ευτυχώς για εμάς, διαφήμιση είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας. Κάθε ευχαριστημένος οδηγός μας αλλά και κάθε οδηγός που έχει μετατρέψει το όχημά του τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ελλάδα, υπό τις σωστές προϋποθέσεις, αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση γιατί το υγραέριο και το φυσικό αέριο είναι μονόδρομος στην κίνηση.

– Ποια είναι τα οφέλη που εισπράττει ένας οδηγός με τη μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο και ποια σε φυσικό αέριο;

Αυτό εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως ο οδηγός και τον τύπο του αυτοκινήτου του. Σε κάθε περίπτωση η εξοικονόμηση αγγίζει έως και το 60% για έναν οδηγό που θα αλλάξει σε φυσικό αέριο και έως 50% αν μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε υγραέριο.
Για έναν μέσο οδηγό και ένα μέσο αυτοκίνητο, οι υπολογισμοί υποδεικνύουν πως μπορεί να εξοικονομεί περίπου 1.500€ ετησίως, αποσβένοντας σύντομα το κόστος μετατροπής και «κερδίζοντας» από εκεί και μετά ένα σημαντικό «εισόδημα». Το θετικό με τα εναλλακτικά καύσιμα είναι πως, ασχέτως του πώς μεταβάλλεται η τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, αυτά παραμένουν σταθερά και ασύγκριτα φθηνότερα.

– Τι θα συμβουλεύατε να προσέξουν οι οδηγοί όταν αποφασίσουν να μετατρέψουν το όχημα τους σε κίνηση με αέριο;

Οπως σε όλες τις εργασίες που αφορούν τα οχήματα, έτσι και η εγκατάσταση ενός συστήματος υγραερίου ή φυσικού αερίου απαιτεί απόλυτη εξειδίκευση και υψηλή τεχνογνωσία. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει οι οδηγοί να απευθυνθούν μόνο σε επίσημα και πιστοποιημένα συνεργεία που είναι σε θέση να διασφαλίσουν την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.

– Ποια κίνητρα, κατά τη γνώμη σας, πρέπει να δώσει η πολιτεία στους Ελληνες οδηγούς για να υιοθετήσουν την αεριοκίνηση;

Σε αναπτυγμένες χώρες του εξωτερικού, όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Αγγλία, τα οχήματα υγραερίου επιδοτούνται από την πολιτεία, τόσο προς όφελος του κράτους, όσο και των ιδιωτών αλλά και των εγκαταστατών.
Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν δίνονται αντίστοιχα κίνητρα για το «άνοιγμα» της αγοράς μας, το αντίθετο θα λέγαμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως μόνο στα εργοστασιακά μοντέλα με υγραέριο, που έρχονται από το εξωτερικό, παρέχονται οικονομικά κίνητρα, όπως απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και παροχή ελεύθερης εισόδου στον δακτύλιο. Αυτή είναι μία άνιση μεταχείριση όπως καταλαβαίνετε για τους Ελληνες εγκαταστάτες και εκπροσώπους του χώρου των εναλλακτικών καυσίμων, οι οποίοι μαχόμαστε σε μία ιδιαίτερα απαιτητική αγορά, προσφέροντας στο ελληνικό κράτος.

Η δημοσιογράφος Φαίδρα Μαυρογιώργη με τον κ. Δημήτρη Τσοπελογιάννη