Home Ενεργειακές επισημάνσεις ΔΕΠΑ: Η πτώση των εσόδων δυσκολεύει την αποκρατικοποίηση
ΔΕΠΑ: Η πτώση των εσόδων δυσκολεύει την αποκρατικοποίηση

ΔΕΠΑ: Η πτώση των εσόδων δυσκολεύει την αποκρατικοποίηση

0
0

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δυο εταιρίες προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση της, ωστόσο η πτώση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, είναι κακός οιωνός για την πορεία του διαγωνισμού πώλησης.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

Όπως δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, το νομοσχέδιο για τον μετασχηματισμό και την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ θα κατατεθεί εντός της εβδομάδας και θα προβλέπει τη διάσπαση και τη δημιουργία δύο εταιρειών, της ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, της οποίας το πλειοψηφικό μερίδιο, τουλάχιστον το 51% θα πουληθεί.

Ωστόσο η πτώση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, θα δυσχεράνουν  την πορεία του διαγωνισμού πώληση, γιατί μπορούν να οδηγήσουν είτε στη μη εκδήλωση ενδιαφέροντος από επενδυτές, είτε στην υποβολή χαμηλών προσφορών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές, η ΔΕΠΑ αναμένεται να παρουσιάσει το 2018  κέρδη EBITDA 25 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 270 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα κέρδη της ΔΕΠΑ για το 2018 θα είναι μειωμένα κατά 27% και ο τζίρος κατά 26%.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο αποκλείει τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών όλων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ή στην προμήθεια αερίου και ηλεκτρισμού.

Το αγκάθι των εργαζομένων

Λόγος γίνεται για τον πλεονάζον προσωπικό, που παραμένει πρόβλημα.  Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο θα δημιουργήσει ένα «μη ορθολογικό σχήμα» 270 ατόμων (70 ΕΠΑ Αττικής, 170 άτομα ΔΕΠΑ μαζί με εργολαβικούς και 30 υπάλληλοι πρατηρίων αεριοκίνησης), γεγονός που θα οδηγήσει στην απομείωση της αξίας της επιχείρησης λόγω του πλεονάζοντος προσωπικού. Η μεταφορά της πλειονότητας των εργολαβικών εργαζομένων περίπου 200 άτομα, στην εμπορική εταιρία, αλλά και η χρηματοδότηση, μετά το διαχωρισμό των δραστηριοτήτων, της «Εταιρείας Υποδομών» ενός φιλόδοξου επενδυτικού πλάνου, ύψους 380 εκατ. ευρώ την περίοδο 2019 – 2023, δημιουργεί αμφιβολίες ως προς τη βιωσιμότητα των δύο σχημάτων, αλλά και την προσέλκυση επενδυτών ως προς την ιδιωτικοποίηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της «ΔΕΠΑ Εμπορίας».