Home Το πρωτοσέλιδο ΙΕΑ: Παγκόσμια πρωταθλήτρια στην ενεργειακή μετάβαση η Σουηδία
ΙΕΑ: Παγκόσμια πρωταθλήτρια στην ενεργειακή μετάβαση η Σουηδία

ΙΕΑ: Παγκόσμια πρωταθλήτρια στην ενεργειακή μετάβαση η Σουηδία

0
0

To χαμηλότερο μερίδιο ορυκτών καυσίμων στην πρωτογενή ενεργειακή της παραγωγή συγκριτικά με όλες τις χώρες-μέλη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) κατέγραψε η Σουηδία.

Η σκανδιναβική χώρα αναδεικνύεται έτσι παγκόσμιος ηγέτης στην οικοδόμηση μιας οικονομίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ενώ κατέχει τη δεύτερη χαμηλότερη θέση σε ότι αφορά την ένταση άνθρακα στην οικονομία της.

Όπως σημειώνεται σε σχετική έκθεση του IEA, η επιτυχημένη πορεία της Σουηδίας προς τον ενεργειακό μετασχηματισμό οφείλεται σε βασιζόμενες στην αγορά πολιτικές που επικεντρώνονται στην ενεργειακή απόδοση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ιδίως τη φορολογία των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η οποία συνέβαλε στην απανθρακοποίηση διάφορων τομέων της οικονομίας.

Η ενεργειακή πολιτική της Σουηδίας είναι, επίσης, αποτελεσματικά εναρμονισμένη με τους κλιματικούς της στόχους, σύμφωνα με την τελευταία ανασκόπηση των ενεργειακών πολιτικών της χώρας που εκπόνησε ο IEA.

«Η Σουηδία έχει δείξει ότι οι φιλόδοξες πολιτικές για την ενεργειακή μετάβαση μπορούν να συμβαδίζουν με την ισχυρή οικονομική ανάπτυξη», δήλωσε ο Paul Simons, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής του IEA. «Με τη Σύμβαση για την Ενέργεια να είναι πλέον σε ισχύ, έχει έρθει η στιγμή να υιοθετηθεί ένας σαφής οδικός χάρτης προς τον μακροπρόθεσμο στόχο της ουδετερότητας άνθρακα».

Η έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις εκπομπές που σχετίζονται με τις μεταφορές. Ο τομέας αυτός αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 25% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας της Σουηδίας, αλλά πάνω από το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την ενέργεια. Η Σουηδία έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές κατά 70% μεταξύ του 2010 και του 2030.

Σύμφωνα με τον IEA, η σουηδική κυβέρνηση έχει, επίσης, εισαγάγει πολλές νέες πολιτικές, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος κινήτρων – αντικινήτρων για την υποστήριξη νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών, καθώς και μέτρων για την αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων. Ωστόσο, η Σουηδία δεν βρίσκεται ακόμα σε τροχιά προς τον στόχο της για το 2030 και ο IEA συνιστά στην κυβέρνηση να παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις και να ενισχύει τα μέτρα πολιτικής ανάλογα με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.