Home Ηλεκτρισμός Με παράταση λειτουργίας των ντιζελοκίνητων μονάδων η λύση στο πρόβλημα επάρκειας της Κρήτης
Με παράταση λειτουργίας των ντιζελοκίνητων μονάδων η λύση στο πρόβλημα επάρκειας της Κρήτης

Με παράταση λειτουργίας των ντιζελοκίνητων μονάδων η λύση στο πρόβλημα επάρκειας της Κρήτης

0
0

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα καταθέσει τροπολογία προκειμένου να παρατείνει τη λειτουργία των ντιζελοκίνητων μονάδων της ΔΕΗ στην Κρήτη.

Η απόφαση αυτή έρχεται κόντρα στην απαγόρευση που θέτει από το 2020 και 2021 το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για τις συγκεκριμένες ρυπογόνες μονάδες καύσης.

Ωστόσο, κρίνεται ως λύση για να αποφευχθούν τα προβλήματα επάρκειας ηλεκτρικής ισχύος που θα προκύψουν μέχρι την ολοκλήρωση και λειτουργία των ηλεκτρικών διασυνδέσεων του νησιού με την Πελοπόννησο το 2022 και την Αττική το 2023. Η ΔΕΗ επίσης για να κρατήσει ανοικτές τις μονάδες στο νησί πρέπει να είναι θεσμικά καλυμμένη.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο αρμόδιος Επίτροπος Κανιέτε είχε σταθεί δημοσίως αρνητικά στη χορήγηση εξαίρεσης λειτουργίας των τριών ΑΗΣ του νησιού, θεωρώντας πως η μεταβατική περίοδος για τη συμμόρφωση στον κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε. λήγει στο τέλος του 2019.

Αναλυτικά, στην Κρήτη υπάρχουν τρεις σταθμοί παραγωγής ρεύματος με καύσιμο το πετρέλαιο και η συνολική τους ισχύς ανέρχεται στα 728 MW. Πρόκειται για τον Αθερινόλακκο στο Λασίθι ισχύος 195 MW, τα Λινοπεράματα Ηρακλείου ισχύος 243 MW και τον σταθμό Χανίων 290 MW.

Η ζήτηση στην Κρήτη σήμερα είναι στα 630 MW και το 2020 αναμένεται να ξεπεράσει τα 700 MW. Οι κοινοτικές οδηγίες που εφαρμόζονται από το 2020 και 2021 πετούν εκτός λειτουργίας τη συντριπτική πλειοψηφία των μονάδων.

Ο προγραμματισμός θέλει τα Λινοπεράματα να πρέπει να παύσουν τη λειτουργία τους όταν θα ηλεκτριστεί το μικρό καλώδιο Πελοποννήσου – Κρήτης ισχύος 150 με 180 MW. Δηλαδή το 2022.

Το 2020 -2021 οι υπόλοιπες μονάδες, όλος ο ΑΗΣ Χανίων και η μισή ισχύς του ΑΗΣ Αθερινόλακκου θα πρέπει να αποσυρθούν. Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, το ΥΠΕΝ θα παρατείνει τη λειτουργία τους μέχρι και την ολοκλήρωση της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική.