
ΡΑΕ: Ενέκρινε τον αναθεωρημένο Κανονισμό Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του ΕΣΦΑ
Την 4η αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ενέκρινε η ΡΑΕ.
Βασικά στοιχεία της νέας απόφασης της ΡΑΕ αποτελούν τα εξής:
-Η ΡΑΕ υιοθετεί στον ελληνικό Κανονισμό Τιμολόγησης τη δυνατότητα που παρέχουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί περί εφαρμογής έκπτωσης στα σημεία εισόδου από εγκαταστάσεις LNG και στα σημεία εισόδου από και τα σημεία εξόδου προς υποδομές που αναπτύχθηκαν με σκοπό τον τερματισμό της απομόνωσης των κρατών μελών όσον αφορά τα οικεία συστήματα μεταφοράς αερίου, στα τιμολόγια μεταφοράς που βασίζονται σε δυναμικότητα για σκοπούς της αύξησης της ασφάλειας του εφοδιασμού.
-Επίσης, εκτιμά ότι η δημιουργία ενός διαφορετικού τιμολογίου για κάθε Σημείο Εξόδου (Σημείο Κατανάλωσης ή διασύνδεσης με άλλο Σύστημα Μεταφοράς ή Δίκτυο Διανομής) θα δημιουργούσε πολυπλοκότητα και ασυνέχεια στον τρόπο ρύθμισης στην αγορά Φυσικού Αερίου. Έτσι, για λόγους απλούστευσης των τιμολογίων μεταφοράς προς όφελος των Χρηστών, η ΡΑΕ προκρίνει τη δημιουργία δύο δεσμών εξόδων: Έξοδος «Βόρεια Ζώνη», η οποία είναι η δέσμη όλων των εξόδων φυσικού αερίου βορείως του σταθμού συμπίεσης της Νέας Μεσημβρίας, μη συμπεριλαμβανομένων των εξόδων φυσικού αερίου από τα Σημεία Διασύνδεσης του ΕΣΜΦΑ με άλλα Συστήματα Μεταφοράς και Έξοδος «Νότια Ζώνη» η οποία είναι η δέσμη όλων των εξόδων φυσικού αερίου νοτίως του σταθμού συμπίεσης της Νέας Μεσημβρίας, μη συμπεριλαμβανομένων των εξόδων φυσικού αερίου από τα Σημεία Διασύνδεσης του ΕΣΜΦΑ με άλλα Συστήματα Μεταφοράς.
-Δεδομένου ότι ο ACER, για λόγους διαφάνειας, συνέστησε στη ΡΑΕ να αντιμετωπίσει την κοινωνικοποίηση των επιτρεπόμενων εσόδων του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα ως υπηρεσία μη μεταφοράς, η ΡΑΕ προχωρά στη δημιουργία διακριτής Χρέωσης Διασποράς ΥΦΑ, η οποία χρεώνεται για τη Μεταφορική Ικανότητα Παραλαβής που δεσμεύεται από Χρήστη Μεταφοράς στις Εξόδους του ΕΣΜΦΑ.
– Η ΡΑΕ κρίνει απαραίτητο να επιμεριστεί η Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση της Υπηρεσίας Μεταφοράς και της Υπηρεσίας ΥΦΑ και στις Υπηρεσίες Μη Μεταφοράς και στις Πρόσθετες Υπηρεσίες ΥΦΑ, βάσει ολοκληρωμένης ανάλυσης και εγκεκριμένων Κανόνων Λογιστικού Διαχωρισμού.
-Για τις Μη Ρυθμιζόμενες Υπηρεσίες που παρέχονται από τον Διαχειριστή χωρίς να απαιτείται η χρήση παγίων που έχουν ενταχθεί στη ΡΠΒ του ΕΣΦΑ, αναγνωρίζεται ότι ποσοστό 50% επί των καθαρών κερδών από την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών, θα πρέπει να απομειώσει το σχετικό Επιτρεπόμενο Έσοδο της υπηρεσίας Μεταφοράς και ΥΦΑ και να μεταφερθεί το όφελος υπέρ των χρηστών του ΕΣΦΑ
-για τις Μη Ρυθμιζόμενες Υπηρεσίες που παρέχονται από τον Διαχειριστή χωρίς να απαιτείται η χρήση παγίων που έχουν ήδη ενταχθεί στη ΡΠΒ του ΕΣΦΑ, αλλά απαιτούν νέες επενδύσεις από τον Διαχειριστή, οι οποίες δεν θα ενταχθούν στη ΡΠΒ του ΕΣΦΑ, αναγνωρίζεται ότι ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί των καθαρών κερδών από την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών, θα πρέπει να απομειώσει το σχετικό Επιτρεπόμενο Έσοδο της υπηρεσίας Μεταφοράς και ΥΦΑ και να μεταφερθεί το όφελος υπέρ των χρηστών του ΕΣΦΑ. Το ποσοστό αυτό μπορεί να κυμανθεί μεταξύ μηδέν τοις εκατό (0%) και τριάντα τοις εκατό (30%) ανάλογα με τη φύση της υπηρεσίας, μετά από σχετική απόφαση της ΡΑΕ
Δείτε αναλυτικά την απόφαση της ΡΑΕ εδώ.