Home Το πρωτοσέλιδο Προβλήτα Small Scale LNG στη Ρεβυθούσα στο σχέδιο ανάπτυξης του ΕΣΦΑ
Προβλήτα Small Scale LNG στη Ρεβυθούσα στο σχέδιο ανάπτυξης του ΕΣΦΑ

Προβλήτα Small Scale LNG στη Ρεβυθούσα στο σχέδιο ανάπτυξης του ΕΣΦΑ

0
0

Η νέα προβλήτα Small Scale LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ για την περίοδο 2010-2029.

Πρόκειται για νέο έργο στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ και αφορά την εγκατάσταση ΥΦΑ μικρής κλίμακας προς εξυπηρέτηση ανάλογων δραστηριοτήτων, με βασικό όφελος την τροφοδοσία φυσικού αερίου σε νέες περιοχές. Το έργο εντάσσεται στην τριετή περίοδο Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ.

Το έργο θα αποτελέσει εφαρμογή των μελετών που είναι σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δράσης του POSEIDON MED II. Στη δράση αυτή, που τελεί υπό την εποπτεία της INEA (Innovation and Network Executive Agency), μελετώνται τα απαραίτητα βήματα προς την κατεύθυνση υιοθέτησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο καθιστώντας την Ελλάδα κομβικό σημείο ανεφοδιασμού και διανομής LNG στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η νέα προβλήτα που προβλέπεται να κατασκευαστεί στο βόρειο ανατολικό τμήμα της Ρεβυθούσας θα εξυπηρετήσει την λειτουργία της φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρού μεγέθους (1.000 m3 ως 20.000 m3 ). Τα μικρότερα από αυτά θα ανεφοδιάζουν πλοία, είτε της ακτοπλοΐας είτε της ποντοπόρου ναυτιλίας, στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα μεγαλύτερα θα τροφοδοτούν σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου η έναρξη λειτουργίας διακρίνεται σε δύο φάσεις με την Α’ Φάση να προσδιορίζεται τον Σεπτέμβριο του 2022 ενώ η B’ Φάση τον Δεκέμβριο του 2026.

Η Φάση ‘Α περιλαμβάνει:

  • Κατασκευή νέας εγκατάστασης λιμένα για δυνατότητα φόρτωσης δύο πλοίων χωρητικότητας 1.000 m3 – 20.000 m3
  • Ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και βραχίονες φόρτωσης ΥΦΑ για μια θέση φόρτωσης

Η Φάση ‘Β, με την σειρά της, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και βραχίονες φόρτωσης ΥΦΑ για τη δεύτερη θέση φόρτωσης.

Σύμφωνα με το σχετικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, όπως αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, οι ημερομηνίες ένταξης στο σύστημα και για τις δύο φάσεις του έργου ορίζονται τον Δεκέμβριο του 2022 και Δεκέμβριο του 2026, αντίστοιχα.

Να αναφερθεί, επίσης, πως ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην εκτίμηση της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου, η οποία απέδειξε ότι λαμβάνοντας υπόψη την εκτιμώμενη ζήτηση του τομέα αεριέλευσης που ανέρχεται στα 0,2 bcm το 2027 και στα περίπου 0,5 bcm το 2035 και θεωρώντας χρέωση συγκρίσιμη με αυτή άλλων SSLNG (Small Scale LNG) προβλητών στη Μεσόγειο, το έργο κρίνεται οικονομικά βιώσιμο και δεν επιφέρει καμία αύξηση στη μέση χρέωση ΕΣΦΑ στην περίοδο υπολογισμού των 20 ετών.