Home Το πρωτοσέλιδο Δυσφορία ενόψει ανακοινώσεων από όσους έμειναν εκτός slots στη Ρεβυθούσα
Δυσφορία ενόψει ανακοινώσεων από όσους έμειναν εκτός slots στη Ρεβυθούσα

Δυσφορία ενόψει ανακοινώσεων από όσους έμειναν εκτός slots στη Ρεβυθούσα

0
0

Στην αντεπίθεση αναμένεται να περάσουν οι εταιρείες που δεν εξασφάλισαν slot για τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, με επιστολές προς τη ΡΑΕ και τον ΔΕΣΦΑ.

Όλα αυτά εν αναμονή της ανακοίνωσης του τελικού ετήσιου προγράμματος εκφορτώσεων από τον ΔΕΣΦΑ που θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Θυμίζουμε ότι την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε το προσωρινό πρόγραμμα, το οποίο έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση και έντονες διαμαρτυρίες από όσους μένουν εκτός terminal.

Δεν αποκλείεται μάλιστα οι εταιρείες αυτές, εκτός από ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ, να απευθυνθούν και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.

Εκεί που αντιδρούν είναι στο γεγονός ότι με τα κριτήρια που θέσπισε ο ΔΕΣΦΑ, δημιουργήθηκε χώρος για speculation και να υπάρξει σημαντική υπερδήλωση φορτίων από συγκεκριμένους παίκτες.

Ανάμεσα σε όσους δεν εξασφάλισαν slots είναι και η ΔΕΗ και η Motor Oil, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονη δυσφορία, καθώς όπως υποστηρίζουν κύκλοι τους οι δηλώσεις που έγιναν από άλλους παίκτες εμφανίζονται να είναι υπερδιπλάσιες της κατανάλωσης που εμφανίζουν το 2019 οι ίδιοι παίκτες, με αποτέλεσμα να υπάρχει η βεβαιότητα ότι τα slots αυτά δε θα χρησιμοποιηθούν, στο σύνολό τους.

Υπενθυμίζεται ότι λόγω της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης για slots στον ετήσιο προγραμματισμό, ο ΔΕΣΦΑ έκανε δημόσια διαβούλευση ενώ επιπλέον αποφασίστηκε να αυξηθεί το penalty και να γίνουν πιο αυστηρές οι διαδικασίες σε περίπτωση που δηλωθεί ένα φορτίο και στη συνέχεια ακυρωθεί. Ως προς τα κριτήρια για τον ετήσιο προγραμματισμό ο ΔΕΣΦΑ αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στους παίκτες που θα εμφανίσουν τον μεγαλύτερο ετήσιο όγκο.

Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι η συμφόρηση που δημιουργήθηκε στη Ρεβυθούσα είναι τεχνητή και όχι πραγματική αφού όπως σημειώνουν το 2018 έκλεισε με 18 φορτία, φέτος αναμένεται να κλείσει με 35 φορτία που περιλαμβάνουν και αρκετές εκφορτώσεις μικρών καραβιών, ενώ για το 2020 ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει 120 καράβια διπλάσιας χωρητικότητας με προβλεπόμενη εκφόρτωση αερίου ίση με το 100% της ετήσιας κατανάλωσης της χώρας.