Home Ηλεκτρισμός Τέσσερις νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών από τον ΔΕΔΔΗΕ
Τέσσερις νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών από τον ΔΕΔΔΗΕ

Τέσσερις νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών από τον ΔΕΔΔΗΕ

0
0

O ΔΕΔΔΗΕ προκηρύττει την υλοποίηση τεσσάρων υποβρύχιων διασυνδετικών γραμμών, με σκοπό την αναβάθμιση της ασφάλειας τροφοδοσίας νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 7,9 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), και αφορά στις διασυνδέσεις «Πάρος – Αντίπαρος», «Κόλπος Καλλονής Λέσβου», «Τροιζηνία – Πόρος» και «Κεραμωτή – Θάσος».

Η παραλαβή και η αποσφράγιση των προσφορών έχει οριστεί για τις 9 Ιανουαρίου 2020. Η διάρκεια της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο θα είναι 9 μήνες.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η πόντιση 2 υποβρύχιων καλωδίων τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Τροιζηνία – Πόρος» (μήκους 1,86 και 2,01 χλμ.) και «Κόλπος Καλλονής Λέσβου» (μήκους 2,7 χλμ. έκαστο).

Επίσης, ο ανάδοχος θα αναλάβει την πόντιση 1 υποβρύχιου καλωδίου τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Κεραμωτή – Θάσος» και «Πάρος – Αντίπαρος», μήκους 8,15 χλμ. και 1,68 χλμ. αντίστοιχα.

Όπως ορίζεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, στο έργο περιλαμβάνεται η παραγωγή – προμήθεια των απαιτουμένων υποβρυχίων καλωδίων, καθώς και του συνόλου των απαιτουμένων υλικών και εξαρτημάτων, και η πραγματοποίηση του συνόλου των απαιτουμένων εργασιών, ώστε οι προαναφερόμενες υποβρύχιες διασυνδετικές γραμμές να παραδοθούν στον ΔΕΔΔΗΕ, έτοιμες προς χρήση.

Τα παραπάνω έργα περιλαμβάνονται στο Πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2019-2023 του ΔΕΔΔΗΕ που έλαβε πρόσφατα την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με το συνολικό ύψος των επενδύσεων που προκύπτουν από το Πρόγραμμα να αγγίζει τα 1,3 δισ. ευρώ.

Οι νέες διασυνδέσεις που δρομολογεί ο Διαχειριστής αποσκοπούν στην ανάπτυξη του δικτύου στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια τροφοδοσίας των μικρότερων νησιών που εξαρτώνται από άλλα μεγαλύτερα για την ηλεκτροδότησή τους -δεδομένου του ολοένα αυξανόμενου φόρτου- καθώς και για τη βελτίωση των οδεύσεων των γραμμών με στόχο να καθίσταται πιο εύκολη η πρόσβαση σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων κ.ά.