Home Νέα Διαβάσαμε για εσάς Οι «πλωτές βόμβες» του Σαρωνικού
Οι «πλωτές βόμβες» του Σαρωνικού

Οι «πλωτές βόμβες» του Σαρωνικού

0
0

Θα συνεχίσουν να οργώνουν τα «γερασμένα» σλέπια τις ελληνικές θάλασσες, την ώρα που αποτελούν περιβαλλοντικές βόμβες.

Οι μνήμες από την 10η Σεπτεμβρίου του 2017  όταν  βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού προκαλώντας σοβαρή ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος που προκλήθηκε στις ακτές της Αττικής από την διαρροή του μαζούτ που «μετέφερε», είναι ακόμα νωπές.

Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, προκειμένου να αποτρέψει την επανάληψη τέτοιου τραγικού περιστατικού, το οποίο θορύβησε για αρκετές εβδομάδες την κοινή γνώμη και γέμισε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, προχώρησε σε κατάθεση και ψήφιση νομοσχεδίου ρυθμίζοντας το «όριο ηλικίας» των σλεπιών, δηλαδή των πλοίων που διακινούν ναυτιλιακά καύσιμα. Συγκεκριμένα ο νόμος αυτός προέβλεπε την σταδιακή απαγόρευση διακίνησης καυσίμων ναυτιλίας, από 01/01/2018 για τα πλοία άνω των πενήντα (50) ετών, από 01/01/2019 για τα πλοία άνω των σαράντα (40) ετών και από 01/01/2022 για τα πλοία άνω των τριάντα (30) ετών, ενώ για τα πλοία άνω των είκοσι (20) ετών προέβλεπε την συμμόρφωση με πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, οι οποίες καθορίστηκαν στο τέλος του 2018.

Όμως λίγο πριν τον Δεκέμβριο του 2018, το υπουργείο Ναυτιλίας έδειξε την «ευαισθησία» του στους πλοιοκτήτες που δεν είχαν συμμορφωθεί , δίνοντάς τους παράταση ενός (1) έτους στην επικείμενη «απόσυρση» των πλοίων άνω των 40 ετών.

Το ευρύτερο ζήτημα της ασφάλειας στη θάλασσα προτάσσεται από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ως μία από τις 5 κορυφαίες προτεραιότητες του κλάδου, αλλά λίγο πριν την λήξη της παραπάνω παράτασης για την «απόσυρση» των πλοίων άνω των σαράντα (40) ετών, κατατέθηκε και ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο Νόμου « Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και άλλες διατάξεις», το οποίο εκτός των άλλων τροποποιεί τις προηγούμενες διατάξεις σχετικά με το όριο ηλικίας των πλοίων.

«Έτσι τα τριαντάχρονα ξεχνιούνται και δεν θα αποσυρθούν τον Δεκέμβριο του 2021 και το καλύτερο ο κ. Υπουργός ετοιμάζεται, με την ευχέρεια βέβαια που του δίνει το γνωστό πολυνομοσχέδιο, να ξεχάσει και τα σαραντάχρονα αρκεί να έχει “όμορφα” πιστοποιητικά σαν του “Αγία Ζώνη”.
Αν ξαναμαυρίσει η Βουλιαγμένη όμως, ο κύριος υπεύθυνος θα κολυμπά ισχυριζόμενος ότι δεν βλέπει ρύπανση;» σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς.