Home Ενεργειακές επισημάνσεις Τα οφέλη του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο
Τα οφέλη του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

Τα οφέλη του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

0
0

Εκτός από περιβαλλοντικά οφέλη το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο προσφέρει και οικονομικά- Το 2022 έτοιμος ο ΔΕΣΦΑ να τροφοδοτήσει πλοία με καύσιμο LNG

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

To Poseidon MED II είναι ένα πρόγραμμα που ολοκληρώνεται στο τέλος του 2020 και στόχο έχει να προετοιμάσει τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Πειραιάς) με μελέτες ώστε να μπορούν με τις απαραίτητες υποδομές να τροφοδοτούν τα πλοία που καίνε LNG με το ανάλογο καύσιμο.

Σκοπός του προγράμματος είναι να φτιάξουν μια σταθερή βάση στη χρήση του lng ως βασικό ναυτιλιακό καύσιμο και να μετατρέψουν τα ελληνικά λιμάνια σε κόμβο για την διανομή του LNG στην νοτιοανατολική Ευρώπη

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι επικεφαλής των συμμετεχόντων εταιρειών στο πρόγραμμα το λιμάνι της Ρεβυθούσα θα είναι σε θέση το 2021 να φουλάρει με LNG τα πλοία από βυτιοφόρα οχήματα (truck to ship) και το 2022 από πλοία ανεφοδιασμού (ship to ship).

Τα κύρια οφέλη του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο

Σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα το LNG είναι το μοναδικό εναλλακτικό καύσιμο που έχει δοκιμαστεί και ήδη χρησιμοποιείται. Από περιβαλλοντικής πλευράς το LNG εξαφανίζει κάποιους ρύπους σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα όπως τα οξείδια του αζώτου και έχει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20-25% λιγότερο.

Αυτή τη στιγμή στη θάλασσα υπάρχουν 350 πλοία LNG carriers  τα οποία περιστασιακά καίνε και LNG εκτός από πετρέλαιο, 200 που καίνε μόνο LNG  (κυρίως κρουαζιερόπλοια) και 200 σε παραγγελία.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, εκτός από το γεγονός είναι ότι είναι φιλικότερο προς περιβάλλον, είναι φθηνότερο και πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με οποιοδήποτε καύσιμο. Οι τιμές του το τελευταίο διάστημα είναι πολύ χαμηλές και αποφέρουν μεγάλο οικονομικό όφελος στους χρήστες.

Το βασικό πλεονέκτημα του Πειραιά

Σύμφωνα με τους ομιλητές το λιμάνι του Πειραιά, δεν χρειάζεται μεγάλες επενδύσεις για παρεμβάσεις ώστε να μπορεί να τροφοδοτεί με LNG τα πλοία, αλλά αρκούν μερικές ρυθμίσεις για να γίνει συμβατό. Επιπλέον είναι ένα λιμάνι που αναπτύσσεται συνεχώς και βρίσκεται πολύ κοντά στη Ρεβυθούσα.

Η διοίκηση του λιμανιού έχει συμμετάσχει σε όλα τα επίπεδα μελετών. Έχουν ολοκληρώσει το sure planning καθώς και όλες τις απαραίτητες βαθύμετρικές και γεωφυσικές μελέτες στα σημεία του λιμανιού που έχουν υποδείξει για την κατασκευή των υποδομών. Η τροφοδοσία των πλοίων στο λιμάνι θα γίνει με την μέθοδο ship to ship.