Ανθεκτική η Motor Oil την ώρα που μειώνεται η ζήτηση πετρελαίου
Μείωση της ζήτησης του πετρελαίου έχει αποφέρει η εξάπλωση της επιδημίας του κορονοϊού και τα προληπτικά μέτρα του περιορισμού των μετακινήσεων σύμφωνα με τα όσα τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης.
Ο κ. Τζαννετάκης κάνει λόγο για την ανάγκη για ευελιξία και προσαρμοστικότητα που θα χρειαστούν τα διυλιστήρια της Ευρώπης.
Χαρακτηριστικά οι πωλήσεις καυσίμων της Motor Oil στην ελληνική αγορά μειώθηκαν κατά 10% στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, κάτι το οποίο εύκολα φαντάζεται κανείς από το γεγονός ότι οι δρόμοι είναι άδειοι.
Ο Πέτρος Τζαννετάκης μίλησε στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 και, απαντώντας σε ερώτηση για τις επιπτώσεις του κορονοϊού, ανέφερε:
«Είναι κάτι που δεν έχει ξανά συμβεί. Αν θέλουμε να έχουμε πιθανότητα επιτυχίας τις επόμενες ημέρες και μήνες, οι επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίσουν επαρκή ρευστότητα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Τις επόμενες εβδομάδες εφόσον η πίεση στην οικονομική δραστηριότητα διατηρείται, οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν επαρκή οικονομική υποστήριξη και εμπιστοσύνη για να παραμείνουν σε λειτουργία», ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης. Δεν απέκλεισε δε το ενδεχόμενο διυλιστήρια στην Ευρώπη να περιορίσουν την παραγωγή τους ή ακόμη και να κλείσουν για οικονομικούς λόγους. «Όποιος μπορεί να καλύπτει τα κόστη του θα συνεχίσει να λειτουργεί. Η κατάσταση επιβάλλει ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης».
Αναφερόμενος στη Motor Oil ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι έχει την ευελιξία να διαχειριστεί τη μείωση της ζήτησης επειδή οι ποσότητες που εμπορεύεται υπερβαίνουν τη διυλιστική ικανότητα, καθώς δραστηριοποιείται και στην εμπορία προϊόντων όπου τα περιθώρια κέρδους είναι μικρότερα. Άρα, όπως είπε, η μείωση της ζήτησης μπορεί να απορροφηθεί χωρίς μεγάλες απώλειες. Πρόσθεσε δε ότι η γεωγραφική θέση του διυλιστηρίου μπορεί να επιτρέψει «ομαλή προσγείωση».
Χαρακτήρισε παράλληλα τη Motor Oil τόσο λόγω των ανοικτών πιστωτικών γραμμών που έχουν τα διυλιστήρια όσο και λόγω της συνθετότητας τους. Όπως είπε η εταιρία διαθέτει γραμμές 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 580 εκατ. ευρώ αντλήθηκαν ήδη τον Δεκέμβριο, ενώ ταυτόχρονα έχει και 800 εκατ. από 970 εκατ. ευρώ εγγυήσεων που δεν είναι δεσμευμένα.
Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο για εφέτος έχει καθοριστεί στα 210 εκατ. ευρώ, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι εξακολουθεί να ισχύει, δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις.