Home Το πρωτοσέλιδο Ο ΤΑΡ ολοκληρώνει την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού
Ο ΤΑΡ ολοκληρώνει την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού

Ο ΤΑΡ ολοκληρώνει την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού

0
0
Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ολοκλήρωσε την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα, συνολικού μήκους 105 χλμ.

Πρόκειται για πολύ σημαντικό ορόσημο που περιλαμβάνει σύνθετα επιμέρους έργα· την τοποθέτηση σωληναγωγών διαμέτρου 36 ιντσών (περίπου 90 εκ.) από το Castoro Sei, το σχετικό ειδικό πλοίο υποθαλάσσιας τοποθέτησης σωλήνων της Saipem, την ένωση του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού με τις χερσαίες εγκαταστάσεις του ΤΑΡ στα αλβανικά ύδατα, καθώς και την πραγματοποίηση υδροστατικών δοκιμών ώστε να επιβεβαιωθεί ότι ο αγωγός είναι ασφαλής και έτοιμος για λειτουργία.

Οι εργασίες για την υποθαλάσσια κατασκευή του ΤΑΡ ξεκίνησαν από την Ιταλία στα μέσα Ιανουαρίου 2020, με τους σωληναγωγούς να συγκολλώνται και να ελέγχονται εν πλω πάνω στο πλοίο Castoro Sei της Saipem, κι έπειτα να τοποθετούνται στον πυθμένα της Αδριατικής Θάλασσας – από τις ιταλικές προς τις αλβανικές ακτές. Το Castoro Sei τοποθετούσε κατά μέσον όρο 1,2 χλμ. αγωγού ημερησίως, με καλύτερη επίδοση τα 2,8 χλμ. σε μία μέρα.

Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 9.000 σωληναγωγοί, συνολικού βάρους 100.000 τόνων, που τοποθετήθηκαν στον πυθμένα της Αδριατικής: 25 χλμ. στα ιταλικά χωρικά ύδατα, 43 χλμ. στα διεθνή ύδατα και 37 χλμ. στα αλβανικά. Το βαθύτερο σημείο του αγωγού βρίσκεται στα 810 μέτρα περίπου κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Η υγεία και ασφάλεια είναι προτεραιότητα για τον ΤΑΡ. Βάσει αυτής της δέσμευσης και με δεδομένη την πανδημία του Covid-19, ο ΤΑΡ και η υπεργολάβος εταιρείας του Saipem έλαβαν σειρά αυστηρών μέτρων με στόχο να προστατευθεί η υγεία και ασφάλεια του προσωπικού που έφερε εις πέρας το έργο της υποθαλάσσιας κατασκευής.

Ο Luca Schieppati, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ, δήλωσε σχετικά: «Η ολοκλήρωση της κατασκευής του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην περάτωση του έργου μας. Όταν μπει σε λειτουργία, ο ΤΑΡ θα φέρει μία νέα πηγή φυσικού αερίου στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας το στόχο της απανθρακοποίησης, της ενεργειακής ασφάλειας, και της ενεργειακής διαφοροποίησης. Κι αισθάνομαι περήφανος που η ομάδα μας υλοποίησε αυτά τα σύνθετα τεχνικά έργα σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα υγείας και ασφάλειας».

Από την πλευρά του ο John Haynes, Διευθυντής Τεχνικού Σχεδιασμού του TAP, πρόσθεσε: «Ζούμε όλοι μας πρωτόγνωρες στιγμές αυτήν την περίοδο και η ενεργειακός τομέας καλείται να βρει μία πολύ λεπτή ισορροπία: από τη μία να εξασφαλίσει ότι οι εργασίες στο πεδίο πραγματοποιούνται με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή, και από την άλλη να συνεχίσει την προμήθεια ενέργειας απαραίτητης για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Το έργο ΤΑΡ είναι αυτή τη στιγμή ολοκληρωμένο στο 95% και προσβλέπουμε να περάσουμε τη γραμμή του τερματισμού ως τα τέλη του τρέχοντος χρόνου».