1. Home
  2. Μεταφορές
  3. Όσα συζητήθηκαν στο Αuto Forum 2021
Όσα συζητήθηκαν στο Αuto Forum 2021

Όσα συζητήθηκαν στο Αuto Forum 2021

0

Τα επόμενα βήματα και οι προκλήσεις  για τον «εξηλεκτρισμό» της αυτοκίνησης στο Αuto Forum 2021.

Στις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, τις υποδομές που θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία και τον ανεφοδιασμό ιδιωτικών αλλά δημόσιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται στην χώρα μας αναφέρθηκαν εκτενώς οι καταξιωμένοι ομιλητές που συμμετείχαν στο Αuto Forum 2021 #auf21, ένα από τα πιο σημαντικά event της χρονιάς στον χώρο του αυτοκινήτου.

Το Auto Forum ολοκληρώθηκε με επιτυχία για 4η χρονιά στις 25 Φεβρουαρίου από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ και για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε ψηφιακά μέσα από τη LiveOn, την ολοκληρωμένη ψηφιακή τεχνολογία επιχειρηματικής επικοινωνίας του ethosGROUP, επιτρέποντας σε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερομένων από διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού να το παρακολουθήσουν από την άνεση και την ασφάλεια του προσωπικού τους χώρου.Υπεύθυνος του Προγράμματος ήταν ο δημοσιογράφος ο κος Τάκης Πουρναράκης.

Κατά την εναρκτήρια προσφώνησή του ο κος Κωνσταντίνος Ουζούνης CEO του ethosGROUP, ανέφερε ότι το συνέδριο αποτελεί έναν χώρο συνάντησης και ουσιαστικής συζήτησης που μπορεί να οδηγήσει την αυτοκίνηση στην επόμενη μέρα, που δεν είναι άλλη, από τον εξηλεκτρισμό.

 

Ο κος Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε στον χαιρετισμό του ότι «δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για μία τεχνολογία που αλλάζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Όπως ο ίδιος επεσήμανε, το μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 2000 ηλεκτρικά οχήματα, εκ των οποίων 1130 οχήματα ενσωματώθηκαν και ταξινομήθηκαν την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται σε τρεις άξονες: α) Αδειοδότηση εξειδικευμένων συνεργείων και ειδική άδεια τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, β) Επικαιροποίηση προδιαγραφών των φορτιστών για ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης, στο πλαίσιο του οποίου δημιουργείται μητρώο φορέων, γ) Κίνητρα Χρηματοδοτήσεων.

 

Ο κος Κώστας Φραγκογιάννης, Υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια του Υπουργείου Εξωτερικών, επεσήμανε ότι ο εξηλεκτρισμός αποτελεί μονόδρομο και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο έργο e-Αστυπάλαια, το οποίο χαρακτήρισε έργο ουσίας αλλά και υψηλού συμβολισμού.

Ιδιαίτερη αναφορά πραγματοποίησε και στην έλευση της γερμανικής Next e-go στην Ελλάδα για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ερχομός της εκτιμάται ότι θα φέρει θέσεις εργασίας και θα παρακινήσει μία συστάδα βιομηχανικών κλάδων να επιλέξει -ενδεχομένως- την χώρα μας.

 

Η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και  Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος  και Ενέργειας, τόνισε:

«Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα, δεδομένου ότι ο τομέας των μεταφορών είναι ο δεύτερος πιο ρυπογόνος». Όπως ανέφερε, «εργαζόμαστε στην χωροθέτηση σε δήμους ανά την Ελλάδα, με στόχο να τελειώσει το πρώτο εξάμηνο του 2021 και στην έκδοση ειδικού σήματος για τα οχήματα που θα σταθμεύουν δωρεάν. Στο πρόγραμμα “Κινούμαι ηλεκτρικά”, δεχτήκαμε 8.000 αιτήσεις. Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι το πλάνο ανάπτυξης των σημείων φόρτισης. Προωθούμε την δημιουργία εθνικού μητρώου. Πρέπει το 2021 να υπάρξει κατάρτιση και συμμόρφωση των συνεργείων ως προς την ηλεκτροκίνηση».

 

Ο κος Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ),  ανέφερε:

«Γνωρίζουμε ότι οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 40% των ρύπων. Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μία κυβέρνηση που συζητάει και προχωρά στον εξηλεκτρισμό της χώρας. Τα κίνητρα που έχουν δοθεί είναι πολύ καλά». Ο ίδιος ανέφερε ότι κάθε μήνα εισέρχονται στην κυκλοφορία 350 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 7000 συμβατικά επίσης ταξινομούνται μηνιαίως, ωστόσο «αγκάθι» εκτιμά ότι αποτελούν τα 3.500 εισαγόμενα οχήματα.

Η κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», επεσήμανε ότι η περσινή χρονιά ήταν γεμάτη προκλήσεις, ενώ «μάθαμε να χρησιμοποιούμε τα οχήματά μας λιγότερο».

«Είτε για αμιγώς ηλεκτρικά ή plug in hybrids είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με βιώσιμο τρόπο αποτελεί μοναδική επιλογή. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως σημείωσαν 40% αύξηση με οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε τον πλανήτη. Ο εξηλεκτρισμός βρίσκει εφαρμογή σε όλους τους τύπους οχημάτων», επεσήμανε στην τοποθέτησή της.

 

Στην ομιλία του με τίτλο: “Διαμορφώνοντας το μέλλον των οδικών μεταφορών”, ο κος Αντώνιος Ευαγγελούλης, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing Επαγγελματικών Οχημάτων της Mercedes-Benz Ελλάς, παρουσίασε τo νέο οικοσύστημα των Mercedes Benz & Vans, με πλήρως ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα.

Όπως σημείωσε, «η Daimler διαθέτει μία ολιστική προσέγγιση και δίνει έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και του αέρα, στην οδική ασφάλεια, σε εργοστάσια με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, για βιώσιμες πόλεις».  Aπό το 2018 η εταιρεία έχει ηλεκτρικό φορτηγό που διατίθεται σε πελάτες-πιλότους ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις και η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει περί τα τέλη του 2021.

 

Στην ομιλία του με τίτλο: «BMW και ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα»,  ο κος Αντώνης Αδάναλης, Sales Operations & Electro-Mobility Manager της BMW Group Hellas, ανέφερε ότι «στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχουμε 7 εκατ. αυτοκίνητα στον δρόμο». «Στην Ελλάδα η συζήτηση ξεκίνησε το 2013. Τότε φέραμε για πρώτη φορά το i3 στην χώρα μας. Το 2018 ήταν χρονιά-ορόσημο οπότε και παρουσιάστηκε το πρώτο ολιστικό πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης» τόνισε, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να ξεπεραστούν γραφειοκρατικές αγκυλώσεις στο κομμάτι των υποδομών» και ότι η εταιρεία αλλάζει ήδη τον στόλο των οχημάτων της σε hybrid plug in.

 

Ο κος Ανδρέας Χριστοφορίδης, Γενικός Διευθυντής της HYUNDAI, KIA, SEAT και CUPRA στον Όμιλο Βασιλάκη, ανέφερε στην ομιλία του με τίτλο «HYUNDAI, KIA, SEAT και CUPRA: Πρωτοπορώντας στην Εξέλιξη της Ηλεκτροκίνησης»,

ότι πραγματοποιείται μια μεγάλη επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου και ότι «ποτέ στα 30 χρόνια της σταδιοδρομίας μου δεν έχουμε δει τέτοιες αλλαγές». Το επόμενο βήμα τους στην ηλεκτροκίνηση είναι το όχημα- σταθμός που χρειάζεται μόλις 5 λεπτά να φορτίσει για 100 χλμ.

 

Ο κος Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Διευθυντής Marketing της FCA Greece, μίλησε για την βιώσιμη αυτοκίνηση, μέσω της μεγιστοποίησης της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων.

«Πολύ σημαντικό βήμα ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών οχημάτων, με λύσεις για τους επαγγελματίες. Αυτή τη στιγμή (λαμβάνοντας υπόψιν τις επιδοτήσεις και ελαφρύνσεις) είμαστε σε καλό δρόμο για το κόστος των ηλεκτροκίνητων σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», επεσήμανε, ενώ παρουσίασε τις προτάσεις της FCA στα ιδιωτικής χρήσης και επαγγελματικής χρήσης οχήματα.

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Αuto Forum 2021 στον  ΕΔΩ.