1. Home
  2. Μεταφορές
  3. Χρ. Σκιρδής: «Η Renault είναι ηγέτης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά»
Χρ. Σκιρδής: «Η Renault είναι ηγέτης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά»

Χρ. Σκιρδής: «Η Renault είναι ηγέτης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά»

0

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Teoren Motors, Χρήστος Σκιρδής, μας μίλησε για το μέλλον του Groupe Renault, το «πράσινο εργοστάσιο» καθώς και για τη σημαντικότητα των LPG εκδόσεων.

Συνέντευξη: Τρύφωνας Αλεξόπουλος

– Πώς επηρέασε η πανδημία (2020-2021) την Teoren Motors;

Το 2020, παρά το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς λόγω της πανδημίας, ήταν μια χρονιά κατά την οποία το Groupe Renault στην Ελλάδα είδε τα μερίδιά του να αυξάνονται συγκριτικά με το 2019. Προσφέροντας μια πλήρη γκάμα μοντέλων, η Renault πέτυχε μερίδιο 4,1% επί συνόλου αγοράς, σε σχέση με το 3,8% που είχε κατακτήσει πέρυσι. Α-ντίστοιχα, η Dacia αύξησε σημαντικά το μερίδιό της από 1,6 % (2019) στο 2,0% το 2020, σημειώνοντας ρεκόρ για την πορεία της στην ελληνική αγορά. Ετσι, συνολικά το Groupe Renault βελτίωσε το μερίδιό του στην ελληνική αγορά κατά περίπου 13% για το 2020, σε σχέση με το 2019. Αντιστοίχως, η δραστηριότητα επαγγελματικών του Groupe Renault στην Ελλάδα πέτυχε ιστορικά υψηλές επιδόσεις το 2020. Με μερίδιο της τάξης του 3,5% επί συνόλου αγοράς, η Dacia πέτυχε την καλύτερη επίδοση στην ιστορία της στην ελληνική αγορά επαγγελματικών.
– To Groupe Renault έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου. Αποτελούν ένα μεγάλο μερίδιο των πωλήσεων στην Ελλάδα;
Το Groupe Renault, κατά τη διάρκεια της μακραίωνης ιστορίας του, έχει αναδειχθεί σε πρωτοπόρο και ηγέτη σε πολλούς τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς η καινοτομία είναι στο DNA του. Οσον αφορά στους κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) έχει εμπειρία άνω των 10 χρόνων. Για το Groupe Renault το LPG είναι μία ουσιαστική εναλλακτική κίνησης, ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα του με αξιοποίηση τεχνολογιών που έχουν ως στόχο την επίτευξη των, όλο και πιο σκληρών, στόχων που τίθενται σε επίπεδο περιορισμού των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα. Το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει μια έκδοση με κινητήρα LPG των μοντέλων Renault Clio και Captur & Dacia Sandero Streetway & Stepway αλλά και Duster, είναι η ασυναγώνιστη αυτονομία, που μπορεί να φτάσει τα 1.500 χιλιόμετρα, ανάλογα το μοντέλο, με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Παράλληλα, η οικονομία που επιτυγχάνεται στο γέμισμα καθιστά το κέρδος ορατό σε καθημερινή βάση. Ο Eλληνας καταναλωτής ενημερώνεται και αντιλαμβάνεται αυτά τα σημαντικά οφέλη, γι’ αυτό και το ποσοστό των πελατών που επιλέγουν LPG εκδόσεις φτάνει μέχρι και το 50% ανάλογα το μοντέλο.

– Ποια είναι η στρατηγική της Renault για το μέλλον και την ηλεκτροκίνηση; Θα στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση και η Dacia;

Με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας και σχεδόν 400.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι σήμερα, η Renault είναι ηγέτης των ηλεκτρικών (EV) αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Με βάση το νέο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού «Renaulution», η Renault στόχο έχει να μετατραπεί σε μία μάρκα με επίκεντρο την τεχνολογία, τις υπηρεσίες, τις καθαρές πηγές ενεργείας, και την εξέλιξη ευφυέστερων αυτοκίνητων. Αυτό συμβαδίζει με το DNA της μάρκας, ως μία εταιρεία που άλλαξε με την πάροδο των χρόνων κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, επινοώντας, σε κάθε βήμα της εξέλιξής της, καινοτόμα και σύγχρονα αυτοκίνητα. Το 2021, περισσότερο από ποτέ, η Renault προσπαθεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της αγοράς για υπεύθυνες, χωρίς εκπομπές καυσαερίων, ασφαλείς και αναβαθμισμένες λύσεις μετακίνησης, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καιρών. Eτσι, ως ηγέτης σε ό,τι αφορά την ενεργειακή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Renault στοχεύει να γίνει η πιο «πράσινη» μάρκα της Ευρώπης έως το 2030, με τα 9 στα 10 αυτοκίνητα που πουλάει να είναι εξηλεκτρισμένα.
Ακόμα, η Dacia θα συνεχίζει να προσφέρει προσιτά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που καλύπτουν όλες τις ρεαλιστικές ανάγκες του σύγχρονου οδηγού. Η ενεργειακή μετάβαση στη Dacia θα εκκινήσει με την αξιοποίηση της υβριδικής τεχνολογίας E-TECH.

– Πόσα εξηλεκτρισμένα μοντέλα εμπλούτισαν την γκάμα της Renault και ποια αμιγώς ηλεκτρικά θα ενταχθούν στο άμεσο μέλλον;

Επενδύοντας στην εξειδίκευσή της στον τομέα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η Renault έχει ήδη διευρύνει την γκάμα της με υβριδικές και plug-in hybrid εκδόσεις. Με πάνω από 150 κατοχυρωμένες πατέντες και με την αξιοποίηση της εμπειρίας από τους αγώνες της Formula1, η τεχνολογία E-TECH hybrid αποτελεί ένα εξαιρετικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τόσο τα υβριδικά όσο και τα plug-in hybrid μοντέλα προσφέρουν τον ιδανικό βαθμό οικονομίας αλλά και οδηγικής απόλαυσης, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές του CO2, αλλά και την κατανάλωση. Μέσα στο 2020, η επαναστατική αυτή τεχνολογία ξεκίνησε να προσφέρεται σε τρία από τα βασικά μοντέλα της μάρκας, αποτελώντας την καλύτερη απόδειξη της προσπάθειάς της να γίνει η εμπειρία EV προσιτή και προσβάσιμη από όλους: Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid, Megane Wagon E-TECH Plug-in Hybrid.Το 2021, με τα νέα Arkana, Captur E-TECH Hybrid και Megane Hatchback E-TECH Plug-In Hybrid, η Renault διαθέτει πλέον μία πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων, αποτελούμενη από έξι μοντέλα E-TECH hybrid και plug-in hybrid. Αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά μο-ντέλα που θα δούμε και στην Ελλάδα μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι το best seller ηλεκτρικό Renault ZOE, αλλά και το μοντέλο που φιλοδοξεί να είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό της Ευρώπης, το νέο Dacia SPRING Electric. Τέλος, σύντομα πρόκειται να παρουσιαστεί η επόμενη γενιά του Megane E-TECH Electric, ενός αυτοκινήτου που αντανακλά το μέλλον των δικτυωμένων και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

– Ποια είναι τα οφέλη των νέων υβριδικών Renault Clio και Captur;

Στο νέο Renault Clio Hybrid, o σύγχρονος κινητήρας βενζίνης 1.6lt συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής απόδοσης 140 ίππων, χαρίζοντας στο πλήρως υβριδικό μοντέλο τη δυνατότητα επιτάχυνσης 80 – 120 χλμ. σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα – όπως και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – σε συνδυασμό με τη μεγάλη ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας και τον υψηλό βαθμό οικονομίας του υβριδικού συστήματος E-TECH, συμβάλλουν στην επίτευξη της βέλτιστης εκμετάλλευσης της ενέργειας. Eτσι, το 80% του χρόνου κυκλοφορίας σε αστικούς δρόμους γίνεται αμιγώς ηλεκτροκίνητα, προσφέροντας πλεονέκτημα στην κατανάλωση σε ποσοστό έως και 40% στον κύκλο πόλης, σε σύγκριση με μοντέλα που έχουν κινητήρες βενζίνης. Αμιγώς ηλεκτρικά, το νέο Clio Hybrid μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 70-75 χλμ.
Το νέο Captur Plug-in Hybrid των 160 ίππων, διαθέτει την ίδια διάταξη κινητήρων με το υβριδικό Clio, αλλά με μπαταρία ισχύος 9,8kWh (400V) που του εξασφαλίζει αυτονομία έως και 65 χλμ. με 100% ηλεκτροκίνηση σε αστικό περιβάλλον. Ετσι, το νέο Captur Plug-in Hybrid μπορεί να διανύσει 100% ηλεκτρικά, έως και 65 χιλιόμετρα σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος. Δηλαδή, έχει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο, για μία ολόκληρη εβδομάδα σε καθημερινές διαδρομές, ενώ, στη συνέχεια, μπορεί να ταξιδεύει εκτός πόλης τα Σαββατοκύριακα, χωρίς να προβληματίσει καθόλου τον οδηγό του για τη φόρτιση της μπαταρίας του. Για να επιτύχει τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του, το αυτοκίνητο πρέπει να φορτίζεται τακτικά. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κινητήρας E-TECH Plug-in λειτουργεί ως ενός συμβατικού full hybrid μοντέλου, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου κίνησης.

– Θα θέλατε να μας πείτε μερικά λόγια για το Re-Factory;

Το Renault Re-Factory είναι το πρώτο εργοστάσιο κυκλικής οικονομίας στην Ευρώπη και σηματοδοτεί τη στροφή προς ένα πιο βιώσιμο και υπεύθυνο μοντέλο ανάπτυξης, με πάνω από 120.000 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών – EV) να ανακυκλώνονται κάθε χρόνο. Σχεδόν ένα 80% των στρατηγικά ανακυκλώσιμων υλικών θα επαναχρησιμοποιείται στις νέες μπαταρίες. Εως το 2030, η Renault στόχο έχει να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, σε ό,τι αφορά το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιεί στην κατασκευή των καινούργιων της αυτοκινήτων. Σε απόλυτη συνάρτηση με τη περιβαλλοντική στρατηγική του Groupe Renault, που στόχο έχει την επίτευξη του μηδενισμού του αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2050, το Re-Factory αποσκοπεί στο να γίνει το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο με αρνητικό ισοζύγιο εκπομπών CO2, μέχρι το 2030, βασισμένο στη θετική συμβολή του στις δραστηριότητες του οικοσυστήματος, για την απαλλαγή της κινητικότητας από τις εκπομπές άνθρακα.

– Υπάρχει κάποιο σχέδιο για εξέλιξη κινητήρων εναλλακτικών καυσίμων, εκτός αυτών του υγραερίου;

Η Renault είναι πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά πολυχρηστικά/ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από το 2011, ενώ πρωτοπορεί και στην υδρογονοκίνηση από το 2014. Ετσι, πριν από το τέλος της χρονιάς, η Renault θα παρουσιάσει το επαγγελματικό Master Hydrogen. Με τη βοήθεια και της εταιρείας Plug Power, στόχος της Renault είναι μέχρι το 2030 να κατέχει το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς των ελαφρών επαγγελματικών που κινούνται με υδρογόνο. Παράλληλα, η εταιρεία Faurecia θα παρέχει συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου για τον στόλο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του Groupe Renault, από τα τέλη της χρονιάς.