1. Home
  2. Ηλεκτροκίνηση
  3. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τελικά είναι δύσκολη η ανακύκλωση;
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τελικά είναι δύσκολη η ανακύκλωση;

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τελικά είναι δύσκολη η ανακύκλωση;

0

Είναι μια συχνή συζήτηση αν είναι πιο εύκολη η ανακύκλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συχνά επικρατεί η άποψη ότι είναι δυσκολότερη από αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων. Τι ισχύει όμως πραγματικά;

Αλλά όχι αδύνατο. Επειδή αυτά τα στοιχεία αξίζουν πολλά, αξίζει να το κάνουμε. Επίσης, τα αποθέματα του λιθίου δεν είναι ατελείωτα και εκ των πραγμάτων η εξόρυξη του κάποια στιγμή θα σταματήσει γιατί θα εξαντληθεί. Από την άλλη η ανακύκλωση δεν τελειώνει ποτέ.

Ο J.B. Straubel, ο άνθρωπος που ουσιαστικά εφηύρε τις μπαταρίες λιθίου της Tesla, έχει τώρα μια εταιρεία, την Redwood Materials, για να κάνει ακριβώς αυτό: ανακύκλωση. Η Northvolt, η εταιρεία που ίσως βρίσκεται στην πρώτη θέση για την προμήθεια μπαταριών EV στην Ευρώπη, προσθέτει ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης. Η Renault επαναχρησιμοποιεί το Flins, ένα ιστορικό εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, για ανακύκλωση ηλεκτρικών.

Νέες διαδικασίες και υλικά για μπαταρίες

Σταδιακά θα βελτιωθούν οι διαδικασίες για να γίνει αυτό. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο. Η πυρομεταλλουργία χρησιμοποιεί θερμότητα και έτσι χρειάζεται ενέργεια, η οποία πρέπει να είναι ανανεώσιμη. Η υδρομεταλλουργία χρησιμοποιεί χημικές ουσίες, οπότε πρέπει να καθαρίζουν τα απόβλητα.

Η ανακύκλωση θα γίνεται ευκολότερη όσο βελτιώνονται οι μπαταρίες. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τις σχεδιάζουν με γνώμονα την ανακύκλωση, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από φθηνότερα υλικά στη συνέχεια. Οι μπαταρίες solid state θα είναι επίσης ευκολότερες στην επεξεργασία από τις σημερινές μπαταρίες με βάση το τζελ.

Πολλοί από αυτούς τους επεξεργαστές αναμένουν να πάρουν πίσω και τα παλιά σας τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά απόβλητα. Ένα χρήσιμο παράπλευρο όφελος των χρημάτων που επενδύονται στην άμβλυνση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του -ηλεκτρικού- αυτοκινήτου.