1. Home
  2. Θέρμανση
  3. -
  4. κλιματισμός
  5. «Εξοικονομώ για αντλίες θερμότητας»- Ποιο είναι το σχέδιο Σκυλακάκη
«Εξοικονομώ για αντλίες θερμότητας»- Ποιο είναι το σχέδιο Σκυλακάκη

«Εξοικονομώ για αντλίες θερμότητας»- Ποιο είναι το σχέδιο Σκυλακάκη

0

Η θέρμανση έχει μεγαλύτερη επιβάρυνση στο περιβάλλον ακόμη κι από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

 

Του χρόνου θα… υποδεχθούμε το νέο Εξοικονομώ για τις αντλίες θερμότητας αλλά και μια συνολική μεταρρύθμισηγια την ενίσχυση της ηλεκτρικής θέρμανσης, η οποία θα δίνει κίνητρα, σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη.

Ειδικότερα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης της Κ.Ο. «ΣΥΡΙΖΑ- ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» κ. Χρήστου Γιαννούλη προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με θέμα: «Δραματική αύξηση αιωρούμενων σωματιδίων καταγράφεται σε περιοχές της Θεσσαλονίκης», τόνισε ότι η μακροχρόνια λύση είναι οι αντλίες θερμότητας, εξ ου και βγαίνει ένα ειδικό νέο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ για αντλίες θερμότητας.

Όπως είπε θα δίνει προτεραιότητα στη Θεσσαλονίκη,  και ειδικά σε όποιους αντικαθιστούν καυστήρες και προς το τέλος του χρόνου θα έρθει μια συνολική μεταρρύθμιση του επιδόματος θέρμανσης, έτσι ώστε να ενθαρρύνονται οι τρόποι θέρμανσης που έχουν μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον και κατά κύριο λόγο θα ενισχυθεί η ηλεκτρική θέρμανση.

Τόνισε, ακόμα, ότι η στροφή των καταναλωτών σε τρόπους θέρμανσης με χαμηλότερες εκπομπές δεν μπορεί να λυθεί με ένα μέτρο αλλά με ένα συνδυασμό μέτρων και αποφάσεων.

Σημείωσε, επίσης, ότι με βάση τα στοιχεία που διαθέτει το υπουργείο η θέρμανση έχει μεγαλύτερη επιβάρυνση στο περιβάλλον από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.

Και, όπως είπε, ήδη, έχει ληφθεί μια σειρά από άλλα μέτρα  για να στραφεί ο κόσμος από τη θέρμανση με πετρέλαιο και φυσικό αέριο –γιατί και το φυσικό αέριο αφήνει μικροσωματίδια – στην ηλεκτρική ενέργεια, γι’ αυτό και καθιερώθηκε για πρώτη φορά φέτος  η έκτακτη ενίσχυση ηλεκτρικής θέρμανσης.

Ανέφερε ότι ήταν παράδοξο να δίνεται τόσα χρόνια επίδομα για το πετρέλαιο καθώς κάτι τέτοιο απέτρεπε τη μετάβαση στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για θέρμανση. «Εδώ πέρα υπήρχε το εξής παράδοξο. Επί πάρα πολλά χρόνια η βοήθεια που δίναμε στον κόσμο για τη θέρμανση ήταν για πετρέλαιο. Αυτή η βοήθεια για πετρέλαιο λειτουργούσε ανάποδα σε σχέση με το πέρασμα στην ηλεκτρική θέρμανση. Το φυσικό αέριο δεν ξέρω πόσο χρησιμοποιήθηκε την τελευταία διετία, γιατί λόγω των πολύ υψηλών τιμών δεν γνωρίζω πώς χρησιμοποιήθηκε κατά περίπτωση, αλλά το σίγουρο είναι ότι και το φυσικό αέριο έχει και αυτό επιβάρυνση. Σοβαρά μικρότερη, αλλά επιβάρυνση», είπε χαρακατηριστικά.

Αναφερόμενος στο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων  σε σχέση με τα αιωρούμενα σωματίδια  σημείωσε ότι  κατά μέσο όρο το 70%  συνδέονται με τις εκπομπές από τη θέρμανση. Υπάρχουν μια σειρά από πολλαπλά μέτρα που υλοποιούνται για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και το μετρό στη Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα θεμελιώδες έργο, πολύ μεγάλο, το οποίο όπως είπε ολοκληρώνεται και θα δώσει μια πολύ μεγάλη ανάσα, μειώνοντας τη ρύπανση από τις μεταφορές.

Ένα δεύτερο πολύ σημαντικό πακέτο έργων είναι το «Εξοικονομώ», με στόχο τόσο τη μείωση της κατανάλωσης όσο  και ενθαρρύνοντας προπαντός τις αντλίες θερμότητας. Και κάποια άλλα  μέτρα είναι η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η ανανέωση του στόλου των ταξί, η ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης κλπ.

Και κατέληξε ότι υπάρχει ανάγκη και για πρόσθετες παρεμβάσεις, όπως είναι το Flyover, που όταν τελειώσει, και αυτό θα διευκολύνει, αλλά η πιο σημαντική απ’ όλες είναι η παρέμβαση σε ό,τι αφορά τη θέρμανση. « Όσο έχουμε δεκάδες χιλιάδες τζάκια να λειτουργούν και προστίθενται σε αυτά και καυστήρες με πέλετ και η καύση με πετρέλαιο, ο κίνδυνος να έχουμε μικροσωματίδια που να υπερβαίνουν τα όρια είναι υπαρκτός και η μάχη που πρέπει να δίνουμε διαρκής», τόνισε ο υπουργός.