1. Home
  2. Ηλεκτρισμός
  3. ΑΔΜΗΕ: Ενέργειες για την πρόληψη διακοπών ρεύματος
ΑΔΜΗΕ: Ενέργειες για την πρόληψη διακοπών ρεύματος

ΑΔΜΗΕ: Ενέργειες για την πρόληψη διακοπών ρεύματος

0

Τα κρίσιμα έργα υποδομών που απαιτούνται για την αποτροπή των διακοπών ρεύματος βρέθηκαν στο επίκεντρο των θέσεων που εξέφρασε ο Μάνος Μανουσάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο του 5ου OT FORUM.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο Κέντρο Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ)  Αργυρούπολης, η ακύρωση του οποίου εγκυμονεί κινδύνους για την περιοχή της Αττικής λόγω της αυξημένης ζήτησης ενέργειας από εξελίξεις όπως η νέα πόλη στο Ελληνικό. Το έργο θεωρείται απαραίτητο για την αποφυγή του κινδύνου μπλακ άουτ στην Αττική. Η αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, σε μεγάλο βαθμό λόγω της ανάπτυξης της νέας «πόλης» στο Ελληνικό και της ηλεκτροδότησης των λιμανιών (γνωστή ως ψυχρό σιδέρωμα), δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους αν δεν υλοποιηθεί αυτό το ΚΥΤ. Ιδανικά, το σύστημα στην Αττική χρειάζεται πέντε ΚΥΤ για να είναι απολύτως ασφαλές, αλλά σήμερα λειτουργούν μόνο τέσσερα. Το πέμπτο στην Αργυρούπολη δεν υλοποιήθηκε ποτέ λόγω αντιδράσεων και νομικών επιπλοκών και είναι ανάγκη να ξεκινήσουν εκ νέου οι συζητήσεις με την τοπική κοινωνία και την πολιτεία για να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Η ηλεκτρική διασύνδεση Κόρινθος – Αττική χαρακτηρίζεται επίσης πολύ σημαντική για την ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου. Ωστόσο, υπάρχουν αντιδράσεις σχετικά με την όδευση της γραμμής μέσα από ορισμένα οικόπεδα. 

Η γραμμή μεταφοράς Χανιά – Δαμάστα Ηράκλειο είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια του δικτύου. Με τα δύο υποθαλάσσια καλώδια που συνδέουν την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα (Πελοπόννησος-Κρήτη και Αττική-Κρήτη) να έχουν πλέον τεθεί σε λειτουργία, το καλώδιο Χανιά-Ηράκλειο είναι απαραίτητο για να συνδέσει αυτές τις δύο γραμμές και να διασφαλίσει την απόλυτη ασφάλεια του συστήματος. Χωρίς αυτή τη σύνδεση, το επίπεδο ασφάλειας μειώνεται. Η καθυστέρηση αυτής της νέας γραμμής μεταφοράς επηρεάζει το επίπεδο ασφάλειας του ηλεκτρικού δικτύου.

Εξάλλου, η γραμμή Λάρυμνα – Αλιβέρι περιλαμβάνεται στα βασικά έργα που απαιτούνται για την ασφάλεια του συστήματος.

Τέλος, η  δεύτερη διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας θεωρείται πολύ σημαντική, καθώς το πρώτο καλώδιο είναι συνεχώς «γεμάτο» εδώ και χρόνια. Το έργο αυτό αναμένεται να βοηθήσει κυρίως στην εξαγωγή ενέργειας από την Ελλάδα προς την Ιταλία, καθώς η Ιταλία είναι κυρίως εισαγωγική χώρα. Ο ΑΔΜΗΕ θα κατέχει το 50% της ρυθμιστικής βάσης για το καλώδιο αυτό, ενώ το υπόλοιπο 50% θα κατέχει ο ιταλικός φορέας εκμετάλλευσης. Οι τεχνικές διαπραγματεύσεις έχουν ολοκληρωθεί και η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί σύντομα, εν αναμονή της έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές και των δύο χωρών και της ένταξής της στα 10ετή τους σχέδια.

Ο ΑΔΜΗΕ δίνει επίσης προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση της συντήρησης του ηλεκτρικού συστήματος στο πλαίσιο της στρατηγικής του 2024-2028, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και καμερών για άμεση εποπτεία ώστε να επιταχυνθεί η αποκατάσταση βλαβών. Ο Οργανισμός επενδύει και στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο για την προστασία του εθνικού συστήματος μεταφοράς.