Home Νέα Κατασκευή Υβριδικού Ηλεκτρο-Υδρογονο-Κίνητου Αυτοκινήτου

Κατασκευή Υβριδικού Ηλεκτρο-Υδρογονο-Κίνητου Αυτοκινήτου

0
0

hybrid_car02_600x450Μια καινοτομία Αιχμής από Επαγγελματικό Λύκειο του Ηρακλείου

Στο πλαίσιο του Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας που διεξάγεται την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου και Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014 στην Τεχνόπολη  του Δήμου Αθηναίων, ο «Άνεμος Ανανέωσης» – Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, σε συνεργασία με το INNOVATHENS Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας  της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίου, παρουσίασαν σήμερα το project «Υβριδικό Ηλεκτρο- Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο».
Το συγκεκριμένο project υλοποιήθηκε από μαθητές του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση των καθηγητών του σχολείου και με υπεύθυνο καθηγητή τον Εμμανουήλ Καγιαμπάκη, Εκπαιδευτικό Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, MSc.
Η παρουσία του project και η Συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Νέων για τη Βιώσιμη Ενέργεια (Sustainable Energy Youth Network – SEYN). Η μεταφορά του Υβριδικού Ηλεκτρο – Υδρογονο- κίνητου αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε με την προσφορά της Express Service.
Στη Συνέντευξη Τύπου, η οποία ξεκίνησε στις 11:15, στο κτήριο Innovathens της Τεχνόπολης, συμμετείχαν ο υπεύθυνος καθηγητής του project  Εμμανουήλ Καγιαμπάκης, ο καθηγητής Δημήτρης Αγαπάκης, ο Πρόεδρος της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. « Άνεμος Ανανέωσης», Νίκος Χρυσόγελος, καθώς και οι μαθητές Γαβριέλα Χατζάκη, Ιωάννης Κοντονασάκης και Κάρολος Χαραλαμπάκης.
Το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε, χαρακτηρίζεται ως το «αυτοκίνητο του Μέλλοντος» καθώς δεν καταναλώνει καύσιμα (βενζίνη ή πετρέλαιο) που ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι αθόρυβο στη λειτουργία του. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων έχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση του. Η καινοτομία όμως δεν είναι εκεί αλλά στην μονάδα Κυψέλης Υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο (στο πορτ μπαγκαζ) παρέχοντας πλήρη αυτονομία στην κίνηση του, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή και είναι ένα πλήρες σύστημα Ηλεκτρονικού και Ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας. Επίσης διαθέτει και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω internet.
Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το Υδρογόνο το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων. Μέσω της Κυψέλης καυσίμου και ενός  τροποποιημένου Inverter DC/AC πετυχαίνεται η ηλεκτρική φόρτιση του αυτοκινήτου.
Εργοστασιακά χαρακτηριστικά αυτοκινήτου:
– Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 35 ΚWatt,
– Ροπή 130 Nm με Μέγιστη περιστροφή 12.000 RPM
– Κατανάλωση 15 ΚWh / 100 Κm
– Μέγιστη ταχύτητα 125 Κm/h
– Επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 5 secs & 0 – 100 km/h σε 12 secs
– Εργοστασιακή Αυτονομία 150 Κm (+ 450 Κm με την λειτουργία του Fuel Cell stack)
– Ισχύς Inverter 5 ΚW / 230V A.C.
– Ισχύς κυψέλης καυσίμου H2 5 ΚW / 72 V D.C.
– Δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων για την αποθήκευση του υδρογόνου, χωρητικότητας 2x3m3.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας προέρχεται από Ηλεκτρόλυση του Νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά πάνελς.
 Έτσι το σύστημα είναι φιλικό προς το Περιβάλλον αφού αποτελεί καθαρή πηγή ενέργειας, χωρίς να μολύνει το περιβάλλον τόσο κατά την διαδικασία παραγωγής του Υδρογόνου όσο και κατά την κίνηση του μέσα στην πόλη, κάτι που τονίστηκε ιδιαίτερα στη σημερινή παρουσίαση.