Home Θεσμικοί φορείς Διευκρινίσεις ΥΠΕΚΑ για τις διαφημιστικές δαπάνες
Διευκρινίσεις ΥΠΕΚΑ για τις διαφημιστικές δαπάνες

Διευκρινίσεις ΥΠΕΚΑ για τις διαφημιστικές δαπάνες

0
0

Ανακοίνωση εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ, με αφορμή την επερώτηση της βουλευτού Μαγνησίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κας Χρυσοβελώνη προς τους Υπουργούς κ.κ. Δ. Σταμάτη και Α. Μανιτάκη σχετικά με τη λειτουργία των Ειδικών Γραμματειών και ειδικότερα για την υποτιθέμενη «μεγάλη διαφημιστική καμπάνια» που αφορά στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων.


Από το γραφείο του ΥΠΕΚΑ διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
• Με την προβολή του επίμαχου ενημερωτικού τηλεοπτικού spot (το οποίο είναι διαθέσιμο στην διεύθυνση http://www.ypeka.gr/) δεν διαφημίζεται η Ειδική Γραμματεία Υδάτων αλλά γίνεται ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για ένα συγκεκριμένο έργο που αφορά στη διαβούλευση επί των Σχεδίων Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων της Χώρας. Η ευρύτατη δημοσιοποίηση της εν λόγω διαβούλευσης αποτελεί επιταγή τόσο της Εθνικής όσο και της Κοινοτικής Νομοθεσίας, όπως εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί από τα αναφερόμενα στην Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά και στο Ν. 3199/2003 που την ενσωματώνει στην Ελληνική Νομοθεσία.
• Ο προγραμματισμός της προβολής του ενημερωτικού spot έγινε τον Μάιο του 2012, με προδιαγεγραμμένη διάρκεια 15 Ιουνίου-15 Ιουλίου, περίοδο που συμπίπτει με τις ανά τη χώρα πραγματοποιούμενες ημερίδες διαβούλευσης, με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση και συμμετοχή των ενδιαφερομένων.
• Με βάση σχετική απόφαση του ΕΣΡ (Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης) το συγκεκριμένο spot χαρακτηρίσθηκε ως κοινωνικό μήνυμα και κατά συνέπεια η προβολή του από τα Μέσα Ενημέρωσης έγινε αδάπανα, και φυσικά χωρίς καμία επιβάρυνση για τον Έλληνα φορολογούμενο.


Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι την ίδια ώρα που εκφράζονται απόψεις ότι η διαδικασία της διαβούλευσης επί των Σχεδίων Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων της Χώρας θα έπρεπε, λόγω της σημασίας της, να τυγχάνει μεγαλύτερης δημοσιότητας (βλ. σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος της 20ης Ιουλίου 2012) εγκαλείται η Ειδική Γραμματεία γι αυτήν ακριβώς την προσπάθεια δημοσιοποίησης. Επίσης αξιοπρόσεκτο είναι και το γεγονός ότι από το πλήθος των χαρακτηριστικών για το είδος τους διαφημίσεων που αφθονούν κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες στα κανάλια (ώρες κατά τις οποίες ακριβώς λόγω του αδάπανου της υπόθεσης γινόταν συχνά και η προβολή του επίμαχου spot) αυτό που ενόχλησε ήταν το κοινωνικό και ενημερωτικό μήνυμα για τη σημασία προστασίας του υδάτινου περιβάλλοντος της χώρας μας.