Home Νέα Διόγκωση λαθρεμπορίας στο ναυτιλιακό καύσιμο
Διόγκωση λαθρεμπορίας στο ναυτιλιακό καύσιμο

Διόγκωση λαθρεμπορίας στο ναυτιλιακό καύσιμο

0
0

Της Σωτηρίας Νάνου

Σύμφωνα με μελέτη του υπουργείου Ναυτιλίας, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις της αγοράς για τη μεταφορά του λαθρεμπορίου από το πετρέλαιο θέρμανσης στο ναυτιλίας. Οι όγκοι του ναυτιλιακού καυσίμου εμφανίζονται αδικαιολόγητα υψηλοί, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διόγκωση της λαθρεμπορίας. Σε σύσκεψη των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας αποφασίστηκε η στενότερη συνεργασία μεταξύ των εν λόγω υπουργείων, για την αποτελεσματικότερη πάταξη του φαινομένου, με πρώτο μέλημα την εγκατάσταση GPS σε όλα τα σλέπια (καράβια-βυτία) και σε συγκεκριμένους χώρους ελλιμενισμού, ώστε ο έλεγχος να είναι ευχερής. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της εγκατάστασης συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια.

Η εγκατάσταση του συστήματος αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, βάσει της οποίας έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση που προβλέπει μέχρι τις 27 Μαρτίου του 2013 υποχρεωτική εγκατάσταση σε όλα τα πρατήρια Αττικής και Θεσσαλονίκης, μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου 2013 στα πρατήρια των περιοχών Λάρισας, Αχαΐας, Ηρακλείου, Μαγνησίας και Ιωαννίνων, και μέχρι τις 27 Mαρτίου 2014 στα πρατήρια της υπόλοιπης χώρας. Σε αντίθετη περίπτωση, η τρόικα απαιτεί το κλείσιμο των πρατηρίων που δεν έχουν συμμορφωθεί.

Οι συναρμόδιοι υπουργοί αποφάσισαν να μη δώσουν παράταση στις προθεσμίες που έχουν τεθεί από το Μνημόνιο. Εκτίμησαν ότι ο μεγαλύτερος αριθμός πρατηρίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν έχει εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών και κατανοώντας το πρόβλημα χρηματοδότησης αποφασίστηκε να διαπραγματευτεί ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης με την τρόικα τη διάθεση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση των πρατηρίων. Το συνολικό κόστος ανά πρατήριο ανέρχεται σε 15.000 – 20.000, ποσό που αντιστοιχεί σήμερα στα κεφάλαια κίνησης ενός πρατηρίου.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, από τα 1.500 πρατήρια στην Αττική και Θεσσαλονίκη μέχρι τον Μάρτιο σύστημα εισροών – εκροών χωρίς χρηματοδότηση θα έχουν εγκαταστήσει μόλις τα 500. Ακόμη μεγαλύτερο εικάζεται ότι θα είναι το πρόβλημα το Σεπτέμβριο, οπότε καλείται να συμμορφωθεί με τον νέο κανονισμό η περιφέρεια, όπου εκεί τα ιδιόκτητα και ελεγχόμενα πρατήρια των εταιρειών είναι πολύ λίγα.