Προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδιάζει η Tesla
To εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, το οποίο συμπλήρωσε ένα χρόνο λειτουργίας, βλέπει ήδη τις παραγγελίες να αυξάνονται κατακόρυφα και σχεδιάζει τη δημιουργία νέων προσιτών μοντέλων.
Η επιχείρηση, την οποία ίδρυσε ο αυτοδημιούργητος κροίσος Έλον Μασκ και δανείστηκε το όνομά της από τον σερβικής καταγωγής εφευρέτη του 19ου αιώνα Νίκολα Τέσλα, στεγάζεται σε ένα πρώην εργοστάσιο της Toyota, όμως ελάχιστα πράγματα στο εσωτερικό του κτιρίου θυμίζουν την πρώτη περίοδο ζωής της μονάδας.
Ο χώρος μοιάζει περισσότερο με εργαστήριο τεχνολογίας όπου πηγαινοέρχονται ατσαλάκωτοι μηχανικοί ανάμεσα σε θηριώδη ρομπότ που συναρμολογούν τα νέα οχήματα. Τα οικολογικά αυτοκίνητα Tesla κατασκευάζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσα στο εργοστάσιο, καθώς η ίδια εταιρεία παράγει τον ηλεκτροκινητήρα, τα εξαρτήματα από ανθρακονήματα και το αμάξωμα από αλουμίνιο που χρησιμοποιούν τα δύο μοντέλα Roadster και Model S.
Άλλωστε αυτό που ξεχωρίζει τα αυτοκίνητα της Tesla από κάθε άλλο ανταγωνιστή είναι η μπαταρία λιθίου, μια πατέντα κατοχυρωμένη στους αμερικανούς κατασκευαστές που δίνει αυτονομία κίνησης 500 χιλιομέτρων. Βέβαια οι καινοτομίες στοιχίζουν ακριβά και έτσι το οικογενειακό Model S στοιχίζει 70.000 δολάρια ενώ το πιο σπορ μοντέλο Roadster που απευθύνεται, όπως λένε οι κατασκευαστές, «σε μάνατζερ με οικολογική συνείδηση», κοστίζει σχεδόν 110.000 δολάρια (82.000 ευρώ).
Οι μηχανικοί της εταιρείας ετοιμάζουν ήδη τα νέα αυτοκίνητα, που θα χρησιμοποιούν μια βελτιωμένη μπαταρία η οποία θα παρέχει αυτονομία έως και 1.000 χλμ. ενώ το τρίτο μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά, θα πωλείται στις ΗΠΑ με αρχική τιμή 40.000 δολάρια. Ήδη, το 40% της παραγωγής απορροφάται από μη αμερικανούς καταναλωτές, με τη Νορβηγία να βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών εξαγωγής των Tesla.
Επόμενος στόχος της Tesla είναι να ρίξει στην παγκόσμια αγορά ένα ακόμη πιο «προσιτό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τιμή που θα αγγίζει τα 30.000 δολάρια. O 42χρονος Έλον Μασκ γνωρίζει άλλωστε ότι για να εδραιωθεί η εταιρεία του μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει να ξεπεράσει κατά πολύ τα επίπεδα παραγωγής των 30.000 οχημάτων ετησίως.