Home Το θέμα της ημέρας Κάτι κινείται για την ηλεκτροκίνηση
Κάτι κινείται για την ηλεκτροκίνηση

Κάτι κινείται για την ηλεκτροκίνηση

0
0

Επιτέλους κάτι αρχίζει να κινείται στο χώρο της ηλεκτροκίνησης οχημάτων. Όπως διαβάζουμε κείμενο-πρόταση, το οποίο έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ, προσδιορίζει δύο διακριτές λειτουργίες στη δραστηριότητα τροφοδοσίας οχημάτων με ηλεκτρική ενέργεια, την κατασκευή και λειτουργία των υποδομών φόρτισης και την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω αυτών των υποδομών.


Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης


electric volvoΜέχρι στιγμής βέβαια, όπως γίνεται συνήθως στη χώρα μας και ενώ έχει αρχίσει η είσοδος ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ελληνική αγορά, δεν έχουν προβλεφθεί προδιαγραφές για τη φόρτισή τους σε ιδιωτικούς (ιδιωτικά γκαράζ) και δημόσιους χώρους (πρατήρια, σταθμοί φόρτισης στόλων, δημόσια γκαράζ κ.λπ.). Η αναμενόμενη αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιωτικών και επαγγελματικών, επέβαλε από τα πράγματα τη δημιουργία προδιαγραφών στην κατασκευή και λειτουργία των υποδομών φόρτισης, αλλά και τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν την πώληση της ηλεκτρικής ενέργειας.


Ελπίζουμε να μην περάσουν 40 χρόνια κυκλοφορίας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων για να οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο, όπως έγινε με την υγραεριοκίνηση.


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όπως πληροφορούμαστε, έχουν τα θέματα της πώλησης (προμήθειας) ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των οχημάτων, καθώς άπτονται υφιστάμενων ρυθμίσεων στην εμπορία – προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας προς τελικούς καταναλωτές.


Όπως έχει γίνει γνωστό η ΡΑΕ προτείνει τρεις εναλλακτικές περιπτώσεις:
* Στην πρώτη περίπτωση, το δικαίωμα πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας για τροφοδοσία οχημάτων θα έχουν οι κάτοχοι άδειας προμήθειας, οι οποίοι θα συμβάλλονται (joint venture) με ιδιοκτήτες υποδομών τροφοδοσίας (πρατήρια, δημόσια γκαράζ κ.λπ.).
* Στη δεύτερη περίπτωση προβλέπεται η χορήγηση άδειας προμήθειας στους ιδιοκτήτες των σταθμών φόρτισης.
* Στην τρίτη περίπτωση οι ιδιοκτήτες των σταθμών φόρτισης προμηθεύονται οι ίδιοι το ηλεκτρικό από τους κατόχους άδειας προμήθειας και το μεταπωλούν στους πελάτες τους.


Η τρίτη πρόταση απαιτεί νομοθετικές ρυθμίσεις, καθώς αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται μεταπώληση ηλεκτρικής ενέργειας στη λιανική.


Ας θυμηθούμε ότι πριν από έναν χρόνο το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο της Ε.Ε για μεγάλη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις χώρες-μέλη της Ε.Ε.Για την Ελλάδα προβλέπεται ότι θα πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2020 13.000 σημεία φόρτισης.


Βέβαια υπάρχει πάλι το οξύμωρο στη χώρα μας, όπου μέχρι και τον Νοέμβριο του 2013, την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβάρυνε φόρος πολυτελείας, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος κτήσης, λειτουργώντας ουσιαστικά ως αντικίνητρο, αδιαφορώντας για τα περιβαλλοντικά οφέλη.


Ας ελπίσουμε ότι με την εξεύρεση λύσης στο θέμα της έλλειψης υποδομών και τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης, θα ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κυρίως στις ελληνικές πόλεις βελτιώνοντας σημαντικά το περιβάλλον σε αυτές.