Βελτιωμένα τα μεγέθη των ΕΛΠΕ
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου του 2014 που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 25 εκατ. ευρώ από -12 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013, οι ζημίες περιορίστηκαν στα 38 εκατ. ευρώ από 78 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις έφθασαν στα 2,077 δισ. ευρώ από 2,241 δισ. ευρώ και ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 2,233 δισ. ευρώ από 2,188 δισ. ευρώ.
Τον Μάρτιο το διυλιστήριο στην Ελευσίνα ήταν κλειστό λόγω συντήρησης και έργων αναβάθμισης. Τα ενδεικτικά περιθώρια διύλισης της Μεσογείου έπεσαν το πρώτο τρίμηνο στο 1,7 δολ./bbl, έναντι 4,1 δολ/bbl κοντά στα χαμηλότερα 10ετίας. Τα περιθώρια hydrocracking κυμάνθηκαν στα 4,1 δολ/bbl από 4,7 δολ/bbl. «Παρά το δυσμενές περιβάλλον τα ΕΛΠΕ ενίσχυσαν όλα τα οικονομικά τους μεγέθη σε σχέση με πέρυσι» υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιάννης Κωστόπουλος.
Η ζήτηση για καύσιμα κίνησης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, ενώ η σταδιακή αύξηση πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ΙΧ οδηγεί σε υποκατάσταση της βενζίνης από το ντίζελ. Ο όμιλος εισήγαγε νέα προϊόντα για την αγορά αυτή, ισχυροποιώντας τη θέση του. Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης έπεσε 15%, λόγω των ηπιότερων καιρικών συνθηκών και της διατήρησης του υψηλού ΕΦΚ. Το αποτέλεσμα ήταν η συνολική ζήτηση για καύσιμα στην εσωτερική αγορά να μειωθεί 4% από πέρυσι.
Οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων πετρελαίου του ομίλου ανήλθαν στα 2,8 εκατ. τόνους, με τις εξαγωγές να διαμορφώνονται στο 50%. Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν 13% το πρώτο τρίμηνο. Η συνεισφορά της ΔΕΠΑ στα κέρδη του ομίλου ανήλθε στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των 212 εκατ. ευρώ από την ολοκλήρωση της πώλησης του ΔΕΣΦΑ ο όμιλος θα τα χρησιμοποιήσει για μείωση του δανεισμού.