1. Home
  2. Καύσιμα
  3. Πιο καθαρές οι ναυτιλιακές μεταφορές
Πιο καθαρές οι ναυτιλιακές μεταφορές

Πιο καθαρές οι ναυτιλιακές μεταφορές

0

Νέα μελέτη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πιστοποιεί ότι η παγκόσμια ναυτιλία γίνεται σταδιακά ολοένα και πιο οικολογική.


eΌπως μεταδίδει η «Ναυτεμπορική», σύμφωνα με την τρίτη κατά σειρά μελέτη, το μερίδιο της ναυτιλίας στους παγκόσμιους ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2) έχει μειωθεί από 3,3% το 2009 σε 2,7%.


Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το μερίδιο της διεθνούς ποντοπόρου ναυτιλίας, μειώθηκε από 2,7% σε 2,2% τα τελευταία χρόνια. Επισημαίνεται ότι η δεύτερη μελέτη του ΙΜΟ για την πορεία των αερίων ρύπων του CΟ2 από τα πλοία, που ολοκληρώθηκε το 2009 και στηριζόταν σε στοιχεία του 2007, έδειχνε ότι το 2050 χωρίς την εφαρμογή πολιτικών οι εκπομπές της ναυτιλίας μπορεί να αυξηθούν 150% – 250%. Όμως η τρίτη μελέτη, που ολοκληρώθηκε τώρα και βασίζεται σε στοιχεία του 2012, δείχνει ότι εάν o κλάδος εξακολουθεί να εφαρμόζει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο, οι αύξηση των ρύπων θα είναι μικρότερη.


Σύμφωνα με τη μελέτη, πολύ θετικά έχει επιδράσει στα περιβαλλοντικά αποτελέσματα της ναυτιλίας η υλοποίηση του μέτρου της μειωμένης ταχύτητας (slow steaming) των πλοίων από το τέλος του 2008. Η παγκόσμια οικονομική και ναυτιλιακή κρίση που ξέσπασε το Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς και οδήγησε τις τιμές των καυσίμων στα ύψη και τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα υποχρέωσε τις ναυτιλιακές εταιρείες να κόψουν ταχύτητα στα πλοία προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων και συνεπώς το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Έτσι μειώθηκαν και οι εκπομπές αερίων ρύπων CΟ2.


Ωστόσο, ορισμένες οργανώσεις, όπως αναφέρει η Lloyds List, υποστηρίζουν ότι η πολιτική του «slow steaming» που ακολουθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες ούτε μόνιμη είναι ούτε υποχρεωτική και προειδοποιούν ότι n πολιτική αυτή είναι μια εμπορική απόφαση η οποία μπορεί να ανατραπεί στην περίπτωση που βελτιωθεί η παγκόσμια οικονομική κατάσταση.