Home Νέα Το φυσικό αέριο «έφτασε» και στην Πελοπόννησο

Το φυσικό αέριο «έφτασε» και στην Πελοπόννησο

0
0

Φυσικό αέριο3Περιοχές της Πελοποννήσου, όπως η Κόρινθος, το Άργος, το Ναύπλιο, η Τρίπολη και η Μεγαλόπολη, καθώς και τα ενδιάμεσα σημεία από τα οποία περνάει ο αγωγός υψηλής πίεσης που κατασκεύασε ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.

Ο αγωγός, ο οποίος κατασκευάστηκε για την τροφοδότηση νέας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, έχει ολοκληρωθεί σε τεχνικό επίπεδο και αναμένεται μόνο το πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία της μονάδας για να αρχίσει να παρέχει αέριο. Πιθανό είναι αυτό να πραγματοποιηθεί μέσα στις επόμενες δεκαπέντε μέρες.

Πέραν της τροφοδοσίας της μονάδας της ΔΕΗ, στην πρώτη φάση θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται αέριο για τις ανάγκες τους οι βιοτεχνίες και βιομηχανίες των παραπάνω περιοχών. Αναμένεται μάλιστα ισχυρό ενδιαφέρον καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο είναι φθηνότερο και καθαρότερο από το ντίζελ που χρησιμοποιούν, κατά κανόνα, σήμερα οι παραγωγικές μονάδες, τα θερμοκήπια κ.λπ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι έχουν σχεδιαστεί κάποιες νέες επενδύσεις, με κριτήριο την έλευση του αερίου. Μία από αυτές είναι επένδυση για την τηλεθέρμανση της Τρίπολης που θα σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στην βιομηχανική περιοχή της πόλης.

Η σχεδίαση του έργου, ακόμη, έγινε με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι εφικτή η μελλοντική επέκτασή του στην ευρύτερη περιοχή και ειδικότερα στην Πάτρα, την Καλαμάτα, τη Σπάρτη και τον Πύργο. Στόχος του ΔΕΣΦΑ είναι να ολοκληρωθεί γεωγραφικά το χερσαίο σύστημα υψηλής πίεσης στις περιφέρειες Πελοποννήσου και Δ. Ελλάδας.

Το έργο κατασκευής του αγωγού χρηματοδοτήθηκε κατά 35% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο κόστος καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ και δανεισμό. Μάλιστα υπεγράφη σχετική δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), για ποσό 55 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με την αστική – οικιακή χρήση του αερίου, στις πόλεις από τις οποίες περνάει ο αγωγός, οι προβλέψεις είναι ότι θα καθυστερήσει, καθώς θα πρέπει να συσταθεί Επιχείρηση Παροχής Αερίου (ΕΠΑ), αντίστοιχη με εκείνες που λειτουργούν στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να εκτιμηθεί η βιωσιμότητα της επένδυσης που απαιτείται για την ανάπτυξη του αστικού δικτύου με δεδομένο ότι το κόστος του καυσίμου για τον καταναλωτή θα πρέπει να παραμένει χαμηλό και ανταγωνιστικό.