Λογισμικό για τους “κακοπληρωτές” της ΔΕΗ
Η νέα διοίκηση της ΔΕΗ, στην προσπάθεια της να βελτιώσει την εισπραξιμότητα της επιχείρησης και να περιορίσει τις ανεξόφλητες οφειλές (προσεγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ!), τοποθετεί ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα διασταύρωσης στοιχείων για να έχει καλύτερη και αποτελεσματικότερη εικόνα για τα έσοδα της.
Το νέο πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών «SAP» τέθηκε σε εφαρμογή σε όλα τα καταστήματα της επιχείρησης από τις αρχές Ιουνίου. Μέσω αυτού, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ θα μπορούν να διασταυρώνουν τα τετραγωνικά ενός ακινήτου με το ύψος κατανάλωσης ρεύματος αλλά και το ύψος της οφειλής, στοιχεία που θα δίνουν μια πρώτη εικόνα για το προφίλ του καταναλωτή. Κατά πόσο δηλαδή η μη αποπληρωμή της οφειλής του οφείλεται σε αδυναμία ή σκοπιμότητα.
Ένας καταναλωτής για παράδειγμα που δεν πληρώνει αλλά διαμένει σε οικία πολλών τετραγωνικών και η κατανάλωση του δεν έχει μειωθεί σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, θα καταγράφεται από τη ΔΕΗ στη λίστα των σκοπίμως κακοπληρωτών και θα υποστεί τις συνέπειες.
Το νέο λογισμικό θα δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να κατηγοριοποιεί τους καταναλωτές ανάλογα με την ωρίμανση της οφειλής τους σε πέντε κλίμακες και συγκεκριμένα από 0-60 ημέρες, από 61 έως 120 ημέρες, από 121 έως 180 ημέρες, από 181 έως 360 ημέρες και από 1 έτος και πάνω. Δίνει επίσης τη δυνατότητα κατηγοριοποίησης ανάλογα με τα ποσά της οφειλής, τα οποία διαφοροποιούνται μεταξύ οικιακών και επαγγελματικών καταναλωτών.
Για τους επαγγελματίες καθιερώνονται πέντε κλίμακες ανάλογα με την οφειλή και συγκεκριμένα από 0-3.000 ευρώ, από 3.001 έως 10.000 ευρώ, από 10.001 έως 50.000, από 50.001 έως 100.000 ευρώ και από 100.001 ευρώ και πάνω.
Με βάση τον συνδυασμό αυτών των στοιχείων η ΔΕΗ θα επιλέγει ανά εβδομάδα σε κάθε Περιφέρεια της χώρας τους οφειλέτες με υψηλά χρέη και μεγάλο χρονικό διάστημα, στους οποίους θα απευθύνει αρχικά προειδοποίηση και στην περίπτωση που δεν ανταποκρίνονται, θα δίνει εντολές αποκοπής. Η νέα διοίκηση της ΔΕΗ είναι αποφασισμένη να μην κάνει αποδεκτή τη σκόπιμη ασυνέπεια εκπλήρωσης των υποχρεώσεων των πελατών της.