Home Καύσιμα Προς νέες αυξήσεις φόρων στα καύσιμα

Προς νέες αυξήσεις φόρων στα καύσιμα

0
0

ΚΑΥΣΙΜΑΤην «πόρτα» για αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα από το επόμενο έτος ανοίγει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, πιεζόμενο από τις αυξημένες ανάγκες για ροή εσόδων στα δημόσια ταμεία.

Παρά το γεγονός ότι ο νέος κρατικός προϋπολογισμός του 2016 περιλαμβάνει επιπλέον νέους φόρους άνω των 2,2 δισ. ευρώ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιβαρυνθεί η χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων με βάση τα χιλιόμετρα κυκλοφορίας, που μπορεί να επιτευχθεί όμως μόνο με την αύξηση του ΕΦΚ.

Για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις και να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις, το μέτρο, εφόσον υιοθετηθεί, θα ισχύσει σε συνδυασμό με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας, τα οποία πάντως δεν πρόκειται να καταργηθούν.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, φαίνεται ότι το οικονομικό επιτελείο δεν έχει προφανώς προσμετρήσει τις επιπτώσεις που αναμφισβήτητα θα υπάρξουν σε μια σειρά προϊόντων και υπηρεσίες, οι τιμές των οποίων θα εκτιναχθούν, την ώρα μάλιστα που η πραγματική οικονομία εξακολουθεί να βυθίζεται στην ύφεση, με τη ρευστότητα να αποτελεί το μεγάλο ζητούμενο και τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς να μειώνονται δραματικά υπό το βάρος της συνεχιζόμενης πολιτικής λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι τα νέα σχέδια που μελετά το οικονομικό επιτελείο, στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθεί στη φορολογία των αυτοκινήτων από το 2016, αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, όπου άφησε ανοιχτό «παράθυρο» για την αύξηση του φόρου στη βενζίνη και στα υπόλοιπα καύσιμα.

Κίνηση η οποία φυσικά θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο η χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων, αφού οι ιδιοκτήτες οχημάτων και ειδικά μεγάλου κυβισμού που θα τα κινούν και περισσότερο θα βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη τους, ενώ αντίθετα λιγότερα θα πληρώνουν όσοι δεν τα μετακινούν ή έχουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας χαμηλής κατανάλωσης.

Από την άλλη πλευρά βέβαια ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι τυχόν υιοθέτηση του νέου καθεστώτος θα οδηγήσει στη μείωση των τελών κυκλοφορίας, αν και θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνουν σε ετήσια βάση και πάλι οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. και το οποίο, όπως διευκρίνισε, δεν θα είναι απαγορευτικό, ώστε να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.

Θα πρέπει εξάλλου να σημειωθεί ότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό αύξησης των ΕΦΚ, ή στο ποσό που θα επιβαρύνει τα καύσιμα, αν και σύμφωνα με τα «σενάρια» που επεξεργάζονται στο υπουργείο υπολογίζεται σε 5 έως 10 λεπτά/λίτρο, ενώ ο κ. Αλεξιάδης τόνισε ότι οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα που υπάρχουν στην αγορά αυτοκινήτου.

Ωστόσο, δεν εξήγησε γιατί σχεδιάζεται η αλλαγή του καθεστώτος από τη στιγμή που δεν πρόκειται να αποφέρει περισσότερα έσοδα, από τη στιγμή μάλιστα που αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος για να αποφευχθεί κατάρρευση των εισπρακτικών στόχων του προϋπολογισμού.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική 

Του Γ. Κούρου