1. Home
  2. Νέα
  3. Κοπεγχάγη: «Έξυπνα» φανάρια για 20% ταχύτερα δρομολόγια των λεωφορείων
Κοπεγχάγη: «Έξυπνα» φανάρια για 20% ταχύτερα δρομολόγια των λεωφορείων

Κοπεγχάγη: «Έξυπνα» φανάρια για 20% ταχύτερα δρομολόγια των λεωφορείων

0

copenhagenΜε σκοπό την ακόμη μεγαλύτερη διάδοση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η Κοπεγχάγη θέλει να μειώσει τον χρόνο που χρειάζονται οι κάτοικοί της για τις καθημερινές τους μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Γι’ αυτό τον σκοπό, θα εγκαταστήσει ένα δίκτυο «έξυπνων» φαναριών, τα οποία θα συντονίζονται μεταξύ τους ώστε να δίνουν συνεχώς προτεραιότητα στα λεωφορεία.

Η υποδομή ονομάζεται Transport Systems Action Plan και θα κοστίσει 8,9 εκατομμύρια ευρώ. Για να υλοποιηθεί, θα εγκατασταθούν στην πόλη 380 «έξυπνοι» σηματοδότες, χάρις στα οποία προβλέπεται πως τα δρομολόγια των λεωφορείων θα ολοκληρώνονται 20% φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι σήμερα.

Η ιδέα είναι κάθε λεωφορείο να ενημερώνει συνεχώς ένα κέντρο ελέγχου για τη θέση του, όπως επίσης και για τον αριθμό των επιβατών του. Έτσι, στην περίπτωση που είναι γεμάτο ή αν αναμένεται να ολοκληρώσει καθυστερημένα το δρομολόγιό του, το κέντρο θα αναλαμβάνει να συντονίσει τους σηματοδότες στην πορεία του ώστε να μείνουν «πράσινοι» έως και για 30 δευτερόλεπτο περισσότερο, ώστε το όχημα να μην χρειασθεί να σταματήσει στις επόμενες διασταυρώσεις.

Με το ίδιο σύστημα οι αρχές της πόλης θέλουν επίσης να δώσουν κίνητρα στην ακόμη μεγαλύτερη χρήση των ποδηλάτων, παρόλο που το 40% των κατοίκων ήδη χρησιμοποιεί ένα ποδήλατο στα καθημερινά του δρομολόγια. Κι αυτό γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο η Κοπεγχάγη μέχρι το 2025 θα αποκτήσει ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών άνθρακα, όπως είναι ο στόχος.

Η ιδέα των «έξυπνων» σηματοδοτών, οι οποίοι προσαρμόζουν τη λειτουργία τους στην πραγματική κίνηση, έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις στον κόσμο. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που θα αξιοποιηθεί ως ένα επιπλέον κίνητρο για λιγότερες μετακινήσεις με Ι.Χ.

Στην περίπτωση όσων χρησιμοποιούν ποδήλατο το Transport Systems Action Plan θα μειώσει τον χρόνο των μετακινήσεών τους κατά 20%. Επίσης, θα κάνει πιο «έξυπνο» το σύστημα που έχει ήδη εγκατασταθεί κατά μήκος των ποδηλατόδρομων και το οποίο εξασφαλίζει πως ένας ποδηλάτης που κινείται με μέση ταχύτητα 20 χιλιομέτρων την ώρα δεν θα συναντήσει κόκκινο φανάρι.

Ο λόγος είναι πως Transport Systems Action Plan θα προσαρμόζει το σύστημα στην πραγματική ταχύτητα των ποδηλατών – η οποία, όταν βρέχει για παράδειγμα, είναι μικρότερη από 20 χιλιόμετρα την ώρα. Έτσι, αναμένεται να μειώσει κατά 10% τη συχνότητα που ένας ποδηλάτης θα πρέπει να σταματήσει.