1. Home
  2. Καύσιμα
  3. Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. : Πρόβλημα διαχείρισης στον Πειραιά με τα στερεά απόβλητα των πλοίων
Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος  Α.Ε. : Πρόβλημα διαχείρισης στον Πειραιά με τα στερεά απόβλητα των πλοίων

Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. : Πρόβλημα διαχείρισης στον Πειραιά με τα στερεά απόβλητα των πλοίων

0

Στο φόρουμ με θέμα: «Πειραιάς , Ναυτιλία και Διαχείριση Απορριμμάτων», που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΠ την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016, συμμετείχε η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος  Α.Ε. με τον υπεύθυνο  τμήματος Ευκολιών Υποδοχής Αποβλήτων της εταιρείας, Λάμπρο Μπαθρέλλο, Χημικό MSc. Το θέμα της ομιλίας του ήταν «Ευκολίες Υποδοχής Στερεών Αποβλήτων Πλοίων: Πραγματικότητα και Προβληματισμοί» καθώς το φόρουμ είναι αφιερωμένο στην διαχείριση  των αποβλήτων στον πυκνοκατοικημένο Πειραιά.

Πρόκειται, για το τέταρτο εξειδικευμένο φόρουμ ενημερωτικού  κύκλου που στοχεύει στην μεγαλύτερη ενεργοποίηση των πολιτών αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας  γύρω από τη διαχείριση των αποβλήτων.
Η ομιλία του κ. Μπαθρέλλου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δ΄ Ενότητας με αντικείμενο «Λιμενικές εγκαταστάσεις και ανακύκλωση, στερεά απόβλητα πλοίων, κατεστραμμένα φορτία, ναυτιλία και υποδομές» και αφορά σε:

·         Λιμενικές εγκαταστάσεις του Πειραιά και ανακύκλωση.

·         Λιμάνια και υποδομές διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων: Η οδηγία 59/2000 της Ε.Ε. για  τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σχετικά με την υποδοχή  των  απορριμμάτων  των πλοίων που ελλιμενίζονταν σε αυτά, η σχετική μελέτη  της EMSA (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για τη Θαλάσσια Ασφάλεια), και η  παραχώρηση του  δικαιώματος σε ιδιώτες. Οι εξελίξεις στα ευρωπαϊκά  και αντίστοιχα στα ελληνικά λιμάνια. Απόβλητα της Διεθνούς Σύμβασης Marpol και απόβλητα επισκευής πλοίων.

·         Η σημερινή κατάσταση της διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων: Το σύστημα τελών και τιμολογίων παροχής ευκολιών υποδοχής καταλοίπων και η ενθάρρυνση της παράδοσης των αποβλήτων πλοίων στον λιμένα, αντί της απόρριψής τους στη θάλασσα, η ανταποδοτικότητα για την κάλυψη του κόστους χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων.

·         Το συγκριτικό πλεονέκτημα προσέλκυσης πολύ μεγαλύτερου αριθμού πλοίων τόσο για τακτικούς όσο και για έκτακτους πλόες από φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια, επισκευαζόμενα πλοία και ιδιαίτερα από κρουαζιερόπλοια.  Οι απαραίτητες υποδομές. Η περίπτωση του Πειραιά. Ο ρόλος των ιδιωτών.

·         Μελλοντικές τάσεις στο νέο καθεστώς ιδιωτικοποίησης των λιμένων.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, ο κ. Λάμπρος Μπαθρέλλος ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλημα στις υφιστάμενες υπηρεσίες ευκολιών στερεών αποβλήτων πλοίων λόγω του μοντέλου αποκλειστικού παρόχου που έχει επιλεγεί και υπογράμμισε:

«Ως εκ τούτου καταγράφονται παράπονα για υψηλές χρεώσεις που φαίνεται από μελέτες περιπτώσεων να είναι δικαιολογημένα. Η ενδεχόμενη κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και στρέβλωση των κανόνων της αγοράς, χρήζει διερεύνησης αρμοδίως. Εν αναμονή των στρατηγικών επιλογών του νέου διαχειριστή του ΟΛΠ, ελπίζουμε να είναι όμοιες με τις αντίστοιχες των μεγάλων Ευρωπαϊκών  λιμένων, προκειμένου για την προώθηση του ενδολιμενικού ανταγωνισμού».