Home Ηλεκτρισμός Αντιπαράθεση ΔΕΗ – ΕΣΕΕ
Αντιπαράθεση ΔΕΗ – ΕΣΕΕ

Αντιπαράθεση ΔΕΗ – ΕΣΕΕ

0
0
logariasmoi deiΓράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης

Τελικά οδηγούνται σε κόντρα η διοίκηση της ΔΕΗ  και η ΕΣΕΕ  για το θέμα της ρύθμισης των 36 δόσεων  και τις διακοπές  ηλεκτροδότησης  επιχειρήσεων. Μόλις προ ολίγων ημερών ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ  κ.Β.Κορκίδης με επιστολή του υπέβαλε αίτημα στη διοίκηση της ΔΕΗ  να μην κόβεται το ρεύμα στις επιχειρήσεις μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου που ισχύει η ρύθμιση των 36 δόσεων και, αν γίνεται διακοπή, με την επανασύνδεση να δίνεται το δικαίωμα στους επιχειρηματίες να εντάσσονται στην ρύθμιση αυτή, “χωρίς υπερβολικές προκαταβολές και διακανονισμούς δόσεων που δεν μπορούν να καταβάλλουν”.

Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει ότι η παράταση ως το τέλος Σεπτεμβρίου του προγράμματος ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις, αφενός διευκολύνει τους ενδιαφερόμενους για διακανονισμό, αφετέρου δίνει ανάσα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις που έχουν χρέη προς την εταιρεία και προσθέτει ότι το πρόγραμμα αποδίδει και βοηθά αρκετό κόσμο να τακτοποιήσει τις οφειλές του.

Τονίζει ωστόσο, ότι όπως γνωστοποιούν Εμπορικοί Σύλλογοι σε όσους εκ των επιχειρηματιών συνδρομητών δεν έχουν διακανονίσει ως τώρα τις οφειλές τους, η εταιρεία προχωρεί σε επιβολή διακοπής ρεύματος και στην συνέχεια αρνείται να εφαρμόσει σε αυτούς την ακόμη ισχύουσα ρύθμιση, αλλά για την επανασύνδεση απαιτεί την καταβολή ποσοστού 30% της οφειλής με ρύθμιση του υπολοίπου σε 8 μόνο δόσεις αντί για 36.

Η επιστολή αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση του προέδρου της ΔΕΗ κ.Παναγιωτάκη, ο οποίος στη γραπτή του απάντηση αφήνει σαφείς αιχμές προς την πλευρά των εμπόρων αναφορικά με την στάση ορισμένων εξ αυτών. «Πρωταθλητές στην ασυνέπεια είναι οι πελάτες (και μέλη σας) στις πιο εύρωστες οικονομικά περιοχές σε αντίθεση με τις πιο αδύναμες οικονομικά περιοχές, όπου οι πελάτες μας (και τα μέλη σας) είναι πρωταθλητές της συνέπειας», αναφέρει χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθαρίζει ότι η ΔΕΗ  θα συνεχίσει να αναζητά κάθε πρόσφορο τρόπο να εισπράξει αυτά που της οφείλονται.

Μάλιστα απαντά και στις αναφορές για κλείσιμο επιχειρήσεων τονίζοντας χαρακτηριστικά:

“Ειδικότερα στο μέσο της αποκοπής του ηλεκτρικού ρεύματος αναγκάζεται να καταφύγει αφού προηγουμένως στο πλαίσιο της κοινωνικής της ευαισθησίας εξαντλήσει κάθε περιθώριο συνεννόησης και ο πελάτης δεν έχει ανταποκριθεί.

Είναι προφανές ότι σ αυτές τις περιπτώσεις η ευθύνη βαρύνει τους ίδιους και σε καμία περίπτωση τη ΔEΗ. Παρά ταύτα, και σ΄αυτές τις περιπτώσεις η επιχείρηση προβαίνει σε διακανονισμό της οφειλής (βεβαίως όχι στον ευνοϊκότερο) και μάλιστα τους προσφέρει και την έκπτωση του 15% εφόσον, στο εξής θα είναι συνεπείς.

Υπογραμμίζεται ακόμη ότι ειδικές περιπτώσεις, για τις οποίες υπάρχει η αναγκαία τεκμηρίωση (π.χ. περιπτώσεις ασθένειας, ή πλήρους οικονομικής δυσπραγίας), εξετάζονται εξαντλητικά από τις υπηρεσίες της ΔΕΗ, με κόστος όπως αντιλαμβάνεστε ως επιχειρηματίες, και γίνεται ειδική – ευνοϊκότερη αντιμετώπιση”.

Δυστυχώς τα πρόσφατα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας δικαιώνουν σε μεγάλο βαθμό τη ΔΕΗ. Βέβαια κάποιες ειδικές περιπτώσεις πρέπει να επανεξετασθούν. Γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει συνεργασία και καλό κλίμα στις σχέσεις ΔΕΗ-ΕΣΕΕ  και να αποφεύγονται οι οξύτητες.