1. Home
  2. Ηλεκτρισμός
  3. «Στόχος μας να γίνουν τα ΕΛΤΑ ο μεγαλύτερος εναλλακτικός προμηθευτής ρεύματος»
«Στόχος μας να γίνουν τα ΕΛΤΑ ο μεγαλύτερος εναλλακτικός προμηθευτής ρεύματος»

«Στόχος μας να γίνουν τα ΕΛΤΑ ο μεγαλύτερος εναλλακτικός προμηθευτής ρεύματος»

0

eltaTa Ελληνικά Ταχυδρομεία θα είναι έτοιμα να προσφέρουν υπηρεσίες παροχής ρεύματος σε καταναλωτές μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Δεκεμβρίου, όπως αναφέρει στη συνέντευξή του στο EnergyIn ο κ. Άγγελος Πρωτοψάλτης, Γενικός Διευθυντής της Επιχειρησιακής Μονάδας Ηλεκτρικής Ενέργειας των ΕΛΤΑ. Όπως συμπληρώνει, στόχος της εταιρείας είναι ήδη από τα τέλη του 2017 να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, αξιοποιώντας γι’ αυτό τον σκοπό ανταγωνιστικά τιμολόγια ρεύματος, την αξιοπιστία που εμπνέει η επιχείρηση στον Έλληνα καταναλωτή, αλλά και το μεγάλο δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει, το οποίο καλύπτει όλη τη χώρα.

Ο κ. Πρωτοψάλτης χαρακτηρίζει πολύ θετικό το γεγονός ότι οι υπάρχοντες εναλλακτικοί πάροχοι είναι σοβαρά και ισχυρά εταιρικά σχήματα, τα οποία όχι μόνο έχουν κάνει αρκετά μεγάλες επενδύσεις, αλλά και έχουν δώσει έμφαση τόσο στην εξοικείωση του καταναλωτή με την απελευθερωμένη πλέον αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και την ενημέρωσή του για θέματα ενεργειακής εξοικονόμησης. Με δεδομένο πως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι μία επιχείρηση δημόσιου χαρακτήρα, θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερο βάρος στους δύο αυτούς τομείς.

Συνέντευξη στον Κώστα Δεληγιάννη

Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από την απόφαση των ΕΛΤΑ να δραστηριοποιηθούν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας; Πότε θα αρχίσει η εταιρεία να προσφέρει συμβόλαια σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις;

Για να ξεκινήσω από τη τη δεύτερη ερώτηση, το αργότερο μέσα στην εβδομάδα 5-9 Δεκεμβρίου θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Όσον αφορά τους λόγους που τα ΕΛΤΑ μπαίνουν στην αγορά ρεύματος, ο πρώτος είναι η ανάγκη μετασχηματισμού της εταιρείας, ώστε να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα. Η παραδοσιακή ενασχόληση των ΕΛΤΑ αποτελεί μέρος πια της δραστηριότητας του Ομίλου, κάτι που σημαίνει πως πρέπει να επανακαθορίσουμε τον προσανατολισμό μας.

Ειδικά στην περίπτωση της ηλεκτρικής ενέργειας, αυτό που λειτούργησε καταλυτικά ήταν η θεσμική διαδικασία απελευθέρωσης της αγοράς, μέσα από την οποία αναδείχθηκε ο ρόλος του προμηθευτή, δηλαδή ενός οργανισμού που είναι διαχωρισμένος από την ηλεκτροπαραγωγή, εκπροσωπώντας πελάτες στους οποίους παρέχει ρεύμα. Σε αυτό το πλαίσιο, τα ΕΛΤΑ συνειδητοποίησαν πως έχουν το βασικό χαρακτηριστικό για να αναλάβουν αυτό τον ρόλο, δηλαδή την επαφή με τον πολίτη-καταναλωτή σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Νομίζω πως η επαφή είναι σημαντική σε αγαθά ζωτικής σημασίας, όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια, το φυσικό αέριο ή το νερό. Τουλάχιστον προς το παρόν, μου φαίνεται δύσκολο να φανταστώ έναν Έλληνα καταναλωτή να γινόταν πελάτης κάποιου παρόχου π.χ. από την Ουγγαρία ή από τη Σλοβενία, ακόμη κι αν μπορούσε.

eltaaΤι θεωρείτε ότι μπορεί να προσφέρει η είσοδος των ΕΛΤΑ στην πορεία απελευθέρωσης της συγκεκριμένης αγοράς;

Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην εκπαίδευση του καταναλωτή στην ηλεκτρική ενέργεια. Σε αυτό τον τομέα, θεωρώ ότι ήδη έχει γίνει σημαντική δουλειά από τους υπάρχοντες εναλλακτικούς παρόχους, οι οποίοι εξάλλου είναι σοβαρά και ισχυρά εταιρικά σχήματα, που έχουν κάνει αρκετά μεγάλες επενδύσεις. Ωστόσο, με δεδομένο πως η απελευθέρωση βρίσκεται ουσιαστικά στις πρώτες φάσεις της, προς το παρόν η εξοικείωση που έχει ο Έλληνας με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορεί να συγκριθεί π.χ. με την ωριμότητα με την οποία αντιμετωπίζει την αγορά των τηλεπικοινωνιών.

Επομένως, αναλαμβάνοντας κι έναν ρόλο που ταιριάζει σε μία επιχείρηση δημόσιου χαρακτήρα, όπως είναι τα ΕΛΤΑ, θα επιδιώξουμε να επιταχύνουμε την ωρίμανση του καταναλωτή στην ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, θα δώσουμε ιδιαίτερο βάρος στον τομέα της ενημέρωσης: για παράδειγμα, στην ιστοσελίδα μας θα υπάρχει πλούσιο πληροφοριακό υλικό για τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις δυνατότητες επιλογών που έχει.

Μιλήσατε για την ανάγκη εξοικείωσης στα νέα δεδομένα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Τι θα σημαίνει να αποκτήσει ο καταναλωτής στο μέλλον την ωριμότητα που έχει σήμερα π.χ. στην αγορά των τηλεπικοινωνιών;

Πρώτα απ’ όλα ότι ως εναλλακτικοί προμηθευτές θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε πιο «έξυπνα» και δυναμικά προϊόντα. Αυτό θα «μεταφραστεί» σε όφελος τόσο και για τους προμηθευτές, όσο και για τους πελάτες τους.

Από την άλλη πλευρά, η ηλεκτρική ενέργεια «αγγίζει» πολύ ευαίσθητα και δύσκολα κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, όπως η ρύπανση, η υπερθέρμανση του πλανήτη, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επομένως, και για αυτά τα ζητήματα χρειάζεται ενημέρωση και εκπαίδευση, προς στην κατεύθυνση της ενεργειακής συνείδησης.

Όσον αφορά την ενεργειακή συνείδηση, ποιον ρόλο μπορεί να παίξει ένας προμηθευτής;

Μπορεί να βοηθήσει τον καταναλωτή να καταλάβει, για παράδειγμα, ότι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής «περνά» και μέσα από τη δική του ενεργειακή συμπεριφορά ή πώς η διείσδυση των ΑΠΕ επηρεάζει το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής. Για σημαντικά θέματα που αφορούν την ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως π.χ. για τις ενεργειακές κλάσεις των ηλεκτρικών συσκευών και τι αυτές σημαίνουν, μέχρι να αρχίσει να αρχίσει να ανοίγει η αγορά ρεύματος, την ευθύνη ενημέρωσης του Έλληνα την είχε επωμισθεί σχεδόν αποκλειστικά το λιανεμπόριο ηλεκτρικών ειδών.

Και σε αυτή την περίπτωση, οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι έχουν πραγματοποιήσει σημαντικό έργο. Θέλουμε να εντείνουμε αρκετά περισσότερο αυτή την προσπάθεια.

Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας ως προς το μερίδιο αγοράς;

Σκοπός μας είναι να γίνουμε ο πρώτος εναλλακτικός πάροχος, αποκτώντας το μεγαλύτερο μερίδιο μέχρι το τέλος του 2017. Ένας σημαντικός λόγος είναι πως, με βάση τα σημερινά δεδομένα, εκτιμούμε πως οι υπόλοιποι προμηθευτές δεν θα καταφέρουν μέσα στην επόμενη χρονιά να αυξήσουν δραστικά τον ρυθμό με τον οποίο προσελκύουν πελάτες από τη ΔΕΗ.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε πως η πρώτη θέση συνάδει σε μία πολύ μεγάλη εταιρεία, όπως είναι τα ΕΛΤΑ, με δεκαετίες ιστορίας και με αρκετά σημαντική ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό, στις υπηρεσίες που ήδη παρέχει. Μην ξεχνάτε ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ένας Όμιλος επιχειρήσεων που απασχολεί 6.500 ανθρώπους, με 300 εκατομμύρια τζίρο και ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στη χώρα. Βέβαια, θα πρέπει να κινηθούμε με αποφασιστικότητα για να πετύχουμε τον στόχο μας.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων έναντι των υπόλοιπων εναλλακτικών παρόχων;

Η ύπαρξη του δικτύου μάς δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Επίσης, οι λύσεις που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας θα είναι οικονομικά συμφέρουσες.

Από την άλλη πλευρά, η ιστορία των ΕΛΤΑ είναι εχέγγυο για την αξιοπιστία του Ομίλου και στη συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα, όπως ισχύει και στις ήδη υπάρχουσες.

eltaΜιλήσατε για οικονομικά συμφέρουσες λύσεις. Ποια είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν τα ΕΛΤΑ;

Θα είμαστε ανταγωνιστικοί σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους εναλλακτικούς προμηθευτές, και σίγουρα φθηνότεροι από τη ΔΕΗ, ώστε να προσελκύσουμε πελάτες της. Νομίζουμε εξάλλου πως η «μετακίνηση» ενός πελάτη από τη ΔΕΗ στα ΕΛΤΑ είναι πιο εύκολη, λόγω του δημόσιου χαρακτήρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Σε αυτό θα προσθέσουμε ως κίνητρο το οικονομικό όφελος, το οποίο βέβαια δεν θα είναι «σανίδα σωτηρίας» για τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού ούτε θα αλλάξει δραστικά το καταναλωτικό του περιθώριο. Ωστόσο, θα είναι μία οικονομική ανακούφιση.

Παράλληλα, θα προσφέρουμε κάποιου είδους οικονομική επιβράβευση στους συνεπείς πελάτες, αφού αναγνωρίζουμε πως χρειάζεται σημαντική προσπάθεια από τους καταναλωτές, για να εξοφλούν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους. Από την άλλη πλευρά, δεν θα ακολουθήσουμε τη λογική παροχής εκπτώσεων για συγκεκριμένους μήνες σε νέους συνδρομητές. Στόχος μας είναι τα τιμολόγια να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα, ώστε ο πελάτης να γνωρίζει πώς θα χρεώνεται σε ορίζοντα χρονιάς και επομένως να μπορεί να κάνει προϋπολογισμό έτους.

Θεωρείτε ότι αποτελεί μειονέκτημα το γεγονός ότι οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται αρκετά νωρίτερα;

Η αλήθεια είναι πως θα προτιμούσα να είχαμε ξεκινήσει ένα εξάμηνο νωρίτερα, ώστε να είχαμε ήδη βρει τα «βήματά» μας στην αγορά. Ωστόσο, θεωρώ πως θα μπορέσουμε σχετικά εύκολα να καλύψουμε το όποιο χαμένο έδαφος και μόνο από το γεγονός ότι έχουμε μία σημαντική «μαγιά» δυνητικών πελατών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι συστηματικά συναλλασσόμενοι με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Υπάρχει κάποια κατηγορία πελατών (π.χ. μέση τάση και μεγάλες καταναλώσεις) στην οποία στοχεύετε να δώσετε μεγαλύτερο βάρος, σε πρώτη φάση;

Δεν θα υπάρξει ιδιαίτερη διαφοροποίηση, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν θα επιδιώξουμε να προσελκύσουμε πελάτες με πολλές παροχές ή μεγάλες καταναλώσεις. Βασικός μας στόχος είναι να αποκτήσουμε μακροχρόνιους πελάτες, ανεξάρτητα από το όφελος που μπορεί να σημαίνει για την εταιρεία κάθε ένας καταναλωτής.

Ποιες θα είναι οι μελλοντικές κινήσεις της εταιρείας στην αγορά ρεύματος;

Το μόνο που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή είναι πως το αμέσως επόμενο βήμα μας θα αφορά ένα προϊόν που θα σχετίζεται με ενεργειακή εξοικονόμηση.

tags: