1. Home
  2. Νέα
  3. Όλο και περισσότερο πετρέλαιο θα ζητούν στη νοτιοανατολική Ασία έως το 2040
Όλο και περισσότερο πετρέλαιο θα ζητούν στη νοτιοανατολική Ασία έως το 2040

Όλο και περισσότερο πετρέλαιο θα ζητούν στη νοτιοανατολική Ασία έως το 2040

0

 

Η ζήτηση της νοτιοανατολικής Ασίας για πετρέλαιο θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι τουλάχιστον το 2040, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (International Energy Agency).

Το γεγονός οφείλεται στο ότι τα αναδυόμενα κράτη της περιοχής βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα για τις μεταφορές των ραγδαία αυξανόμενων πληθυσμών τους, για να αποστέλλουν αγαθά δια θαλάσσης και για να κατασκευάζουν πλαστικά.

Η χρήση πετρελαίου στην περιοχή θα αυξηθεί σε 6,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα μέχρι το 2040, από 4,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα που είναι αυτή τη στιγμή, με τον αριθμό των οχημάτων που βρίσκονται στο δρόμο να αυξάνονται κατά δύο τρία σε περίπου 62 εκατ., τόνισε η IEA σε έκθεσή της. Το σώμα δεν προχώρησε σε προβλέψεις για μετά το 2040.

Η παγκόσμια προσπάθεια για αντικατάσταση των οχημάτων κινητήρων καύσης με αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από ηλεκτρικό ρεύμα, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, έχει εγείρει ανησυχίες στη βιομηχανία πετρελαίου πως η ζήτηση για μαύρο χρυσό θα φτάσει στο peak της μέσα στα επόμενα 10 με 20 χρόνια.

Ωστόσο το πετρέλαιο θα συνεχίσει να αντιστοιχεί περίπου στο 90% τη ζήτησης που σχετίζεται με τις μεταφορές στην νοτιοανατολική Ασία, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για φορτηγά και πλοία, τόνισε στη διάρκεια της Singapore International Energy Week ο Keisuke Sadamori, διευθυντής αγορών και ασφάλειας ενέργειας στην IEA.

«Εκτός κι αν υπάρξουν δραματικές τεχνολογικές αλλαγές που μπορούν να εξαλείψουν τον άνθρακα από αυτές τις περιοχές, δεν αναμένουμε η ζήτηση πετρελαίου να υποχωρήσει», συνόψισε.

Άνοδος και στα πετροχημικά

Η ζήτηση πετρελαίου από τον τομέα των πετροχημικών, έναν από τους μεγαλύτερους χρήστες του ορυκτού καυσίμου, επίσης θα σημειώσει σημαντική άνοδο, τόνισε ο Sadamori. Το πετρέλαιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ακατέργαστη ύλη για πλαστικά και υφάσματα, υπενθυμίζει το Reuters.

Η IEA εκτιμά πως το ηλεκτρικό ρεύμα θα αντιστοιχεί μόνο στο 1% της ζήτησης ενέργειας για μεταφορές το 2040, προβλέποντας πως θα υπάρχουν μόνο περίπου τέσσερα εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο συνολικό στόλο των 62 εκατ. επιβατηγών.

Στο μεταξύ, η συνολική ζήτηση της νοτιοανατολικής Ασία για ενέργεια αναμένεται να εκτοξευτεί σχεδόν κατά 60% από σήμερα μέχρι το 2040, άνοδος που θα οδηγηθεί από την παραγωγή ηλεκτρικού καθώς τα αυξανόμενα εισοδήματα στην περιοχή ωθούν περισσότερους ανθρώπους να αγοράζουν ηλεκτρικές συσκευές όπως κλιματιστικά, ανέφερε η IEA.

Η περιοχή θα έχει καθολική πρόσβαση σε ηλεκτρισμό στις αρχές της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να εγκαταστήσει πάνω από 565 γιγαβάτ δυναμικότητας ηλεκτροπαραγωγής το 2040, από 240 γιγαβάτ που είναι σήμερα, τόνισε το σώμα, προσθέτοντας ότι ο άνθρακας και οι ανανεώσιμες πηγές αντιστοιχούν σχεδόν στο 70% της νέας παραγωγής.

Μόνο ο άνθρακας θα αντιστοιχεί σχεδόν στο 40% της ανάπτυξης, ενώ οι ανανεώσιμες πηγές θα πενταπλασιαστούν μέχρι το 2040 και θα εξελιχθούν στη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ηλεκτρικού ρεύματος μετά τον άνθρακα, ξεπερνώντας το αέριο, καταδεικνύουν οι προβλέψεις της IEA.

Η νοτιοανατολική Ασία θα γίνει βασική κινητήριος δύναμη για τη ζήτηση ενέργειας παγκοσμίως, καθώς η οικονομία της τριπλασιάζεται σε μέγεθος και ο συνολικός της πληθυσμός αυξάνεται κατά ένα πέμπτο, πρόσθεσε. Αλλά ταυτόχρονα, οι καθαρές εισαγωγές ενέργειας της περιοχής επίσης εκτοξεύονται, καθώς υποχωρεί η παραγωγή πετρελαίου εγείροντας ανησυχίες για την ασφάλεια στην ενέργεια.

«Πέραν του κόστους των αυξανόμενων εισαγωγών, η εντεινόμενη εξάρτηση της περιοχής από την εισαγόμενη ενέργεια εγείρει σημαντικές ανησυχίες για την ασφάλεια της ενέργειας», κατέληξε η IEA.