Στην λιανική αγορά μπαίνει η ΔΕΠΑ
Για τα σχέδια της ΔΕΠΑ για το 2018 μίλησε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Τζώρτζης, στο Athens Energy Forum.
Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)
Η ΔΕΠΑ μπαίνει στη λιανική αγορά ενέργειας, μέσω της πλήρης απόκτησης της ΕΠΑ Αττικής, σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη. H ΕΠΑ Αττικής, είναι πάροχος φυσικού αερίου και πρόσφατα μπήκε και στην λιανική αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος.
Μέσα στο 2018, θα ξεκινήσει και η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ, γεγονός που θα αποτελέσει ορόσημο για την συνέχεια της εταιρείας.
Ο κ. Τζώρτζης, κατά την ομιλία του, αναφέρθηκε στους στόχους της εταιρείας, οι οποίοι είναι αρχικά η αύξηση της διείσδυσης του φυσικού αερίου στην αγορά και η προσέγγιση περισσότερων πελατών, μέσω επενδύσεων επέκτασης του δικτύου της ΔΕΔΑ (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου), την περαιτέρω ανάπτυξη του СNG, της Αεριοκίνησης (FISIKON) και του Μικρής Κλίμακας ΥΦΑ (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο). Έπειτα η ΔΕΠΑ στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και τη διασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών μέσω της λειτουργίας διαφοροποιημένων πηγών και οδεύσεων και στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της ΔΕΠΑ.
«Οι στόχοι της ΔΕΠΑ εστιάζονται στην ανάπτυξη υποδομών και στην ενίσχυση της διαφοροποίησης του εφοδιασμού των περιφερειακών αγορών», ανέφερε συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, τονίζοντας ότι η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΠΑ της μέγιστης αξιοποίησης των οικονομικών και στρατηγικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει η γεωγραφική θέση της Ελλάδας, καθώς βρίσκεται στο σταυροδρόμι μεγάλων αγορών ενέργειας και παραγωγών φυσικού αερίου.
Ο ελληνο – βουλγαρικός αγωγός IGB
Ο κ. Τζώρτζης αναφέθηκε και στον αγωγό IGB, σημειώνοντας ότι είναι το πιο ώριμο έργο της εταιρείας και η κατασκευή του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2018. «Η έναρξη λειτουργίας του αγωγού IGB αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020. Μέσω της σύνδεσής του με τον ΤΑΡ και το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός IGB επιτρέπει διαφοροποίηση πηγών και οδεύσεων παρέχοντας στην Νοτιο- Ανατολική Ευρώπη πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών ΥΦΑ», ανέφερε ο κ. Τζώρτζης. Αναφορικά με τους διαγωνισμούς σχετικά με τον Owner’s Engineer και την Προμήθεια των σωλήνων ανέφερε ότι η διαδικασία υποβολής προσφορών είναι σε εξέλιξη.