EEAC Kick Off Meeting στη Ναυτηλιακή Λέσχη Πειραιά
Η Συμβουλευτική Επιτροπή Εξωτερικών Εμπειρογνωμόνων (EEAC) της Δράσης Poseidon Med II, πραγματοποίησε στις 22 Ιουνίου 2018 την εναρκτήρια συνεδρίασή της στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.
Η εκδήλωση έλαβε χώρα με τη συμμετοχή υψηλά ιστάμενων επαγγελματιών, οι οποίοι εκπροσωπούσαν Οργανισμούς από τις βιομηχανίες της ναυτιλίας και του αερίου. Ο κατάλογος των συμμετεχόντων περιελάμβανε την Ένωση Υποδομών Αερίου της Ευρώπης (GIE), την Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA), την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (UGS), το Ελληνικό Ναυτικό Επιμελητήριο (NEE), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ELINT), το σύνδεσμο Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών (SNAME) και την Ένωση Ελληνικών Λιμένων (ELIME). Το Πολυτεχνείο (NTUA) και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ) επίσης παρέστησαν.
Την συνάντηση άνοιξε επίσημα ο υπεύθυνος της Δράσης Poseidon Med II, κ. Πολυχρονίου. Μετά από κάποιες σύντομες συστάσεις από τους συμμετέχοντες, κάθε εταίρος του Poseidon Med II παρουσίασε μια συνοπτική εικόνα για το αντίστοιχο έργο του μέχρι σήμερα και την πρόοδο που έχει σημειωθεί.
Ένας καρποφόρος και εποικοδομητικός διάλογος έκλεισε τη θεματική της εν λόγω εκδήλωσης, όπου συζητήθηκαν ζωηρά θέματα σχετικά με τις ταυτόχρονες επιχειρήσεις στους λιμένες και τον τρόπο που αποδίδονται στην εσωτερική έννομη τάξη. Ορισμένες σημαντικές παρεμβάσεις στις εργασίες της συνάντησης άγγιξαν το ζήτημα της γεωγραφικής εγγύτητας των υποδομών ΥΦΑ σε πυκνοκατοικημένες παράκτιες περιοχές, καθώς και την πρόκληση της εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων ανεφοδιασμού με ΥΦΑ σε περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα, όπως συμβαίνει με το λιμάνι της Βενετίας.
Αξιοσημείωτη ήταν επίσης, η συζήτηση για τη μελλοντική υιοθέτηση του ΥΦΑ ως καυσίμου πλοίων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Σεβαστά πρόσωπα της ναυτιλιακής κοινότητας υπερασπίστηκαν το ΥΦΑ και το σενάριο διείσδυσης σε συγκεκριμένα εμπορικά μοντέλα και περιοχές ελέγχου των αέριων εκπομπών. Ωστόσο, εξέφρασαν διστακτικότητά τους στην ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως καυσίμου πλοίων, με βάση τις ανησυχίες που συνδέονται με την ασφαλή λειτουργία και την προσφορά και τις ανεπάρκειες των υποδομών.