Home Ενεργειακές επισημάνσεις Μπορεί η αύξηση της ηλεκτροκίνησης να προκαλέσει ενεργειακή κρίση;
Μπορεί η αύξηση της ηλεκτροκίνησης να προκαλέσει ενεργειακή κρίση;

Μπορεί η αύξηση της ηλεκτροκίνησης να προκαλέσει ενεργειακή κρίση;

0
0

Η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα αυξήσει ιδιαίτερα τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, τουλάχιστον έως το 2030. Αυτό εκτιμάει η έκθεση της McKinsey σχετικά με το ενδεχόμενο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να προκαλέσουν ενεργειακή κρίση.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

Σύμφωνα με την έκθεση, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι απίθανο να δημιουργήσουν κρίση ζήτησης ισχύος αλλά θα μπορούσαν να αναμορφώσουν την καμπύλη φορτίου.

Με την αύξηση της ηλεκτροκίνησης, οι παραγωγοί και οι διανομείς ενέργειας θα πρέπει να κατανοήσουν τον πιθανό αντίκτυπο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο η ανάλυση McKinsey υποδηλώνει ότι η προβλεπόμενη αύξηση της ηλεκτρονικής κινητικότητας δεν θα οδηγήσει σε ουσιαστική αύξηση της συνολικής ζήτησης ισχύος ηλεκτρικού δικτύου, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη για τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Συγκεκριμένα, η έκθεση, η οποία συντάχθηκε με βάση τα στοιχεία της Γερμανίας, μίας χώρας που είναι αρκετά εξοικειωμένη με την ηλεκτροκίνηση, αναφέρει ότι είναι απίθανο να προκαλέσει μεγάλες αυξήσεις της ζήτησης ισχύος έως το 2030. Αντίθετα, ενδέχεται να αυξηθεί κατά 1% στο σύνολο και απαιτώντας περίπου πέντε επιπλέον gigawatts (GW) χωρητικότητας παραγωγής. Το ποσό αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί σε περίπου 4% έως το 2050, απαιτώντας πρόσθετη χωρητικότητα περίπου 20 GW. Σχεδόν όλη αυτή η δυναμικότητα νέας κατασκευής θα περιλαμβάνει πιθανώς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, με κάποια παραγωγή αερίου.

Η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι απίθανο να προκαλέσει σημαντική αύξηση στη συνολική ζήτηση ισχύος, όπως αναφέραμε προηγουμένως, αλλά μπορεί να αναμορφώσει την καμπύλη φορτίου ηλεκτρικού ρεύματος.  Αυτό σημαίνει ότι η ώρα αιχμής της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας θα μετατοπιστεί το βράδυ, καθώς οι άνθρωποι θα φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους όταν επιστρέφουν στο σπίτι από την δουλειά ή όταν τελειώνουν τις καθημερινές υποχρεώσεις τους. Ωστόσο, σε επίπεδο συστήματος, η τάση αυτή θα αντιπροσωπεύει και πάλι ένα σχετικά μικρό ποσοστό, δηλαδή λαμβάνοντας ως παράδειγμα την Γερμανία, αναμένουμε αύξηση του φορτίου αιχμής κατά περίπου 1% έως το 2030 και περίπου 5%  έως το 2050 – αυξήσεις που το σύστημα μπορεί να απορροφήσει.